شناسهٔ خبر: 69257870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

وقوع عملیات استشهادی در  کرانه باختری فلسطین
سانه‌های عبری صبح دیروز از عملیات استشهادی زیرگیری با خودرو در شهرک صهیونیست‌نشین عوفرا در شمال رام الله خبر دادند. در ویدیوی منتشر شده از این علمیات، یک خودرو با سرعت بالا به خودروی نظامیان رژیم صهیونیستی می‌کوبد. چهارشنبه گذشته (25 مهر ماه) نیز منابع خبری از عملیات مقاومتی و تیراندازی در شمال قدس و زخمی شدن دو صهیونیست خبردادند. رسانه های عبری زبان خاطرنشان کردند که در عملیاتی به سمت ایست بازرسی قلندیا در شمال قدس اشغالی تیراندازی شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در این حمله دو نفر زخمی شدند.

ادعای وقیحانه صدر اعظم آلمان: آنچه در غزه جریان دارد، نسل‌کشی جمعی نیست
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در سفر به استانبول و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت: «برلین موافق دیدگاهی نیست که می‌گوید آنچه در غزه جریان دارد، نسل‌کشی جمعی است.» شولتز با بیان اینکه آتش‌بس شرطی اساسی برای گسترش جنگ در خاورمیانه است، افزود: «تاکید می‌کنیم که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، تل‌آویو ملزم به اجرای قوانین بین‌المللی است.»

پاسخ کوبنده مفتی عمان  به شبکه سعودی MBC
شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی کشور عمان، اهانت شبکه سعودی MBC  به شهدای جبهه مقاومت را محکوم کرد و نوشت: «مرگ سرنوشتی است که خداوند برای همه مقرر کرده، لذا شادی در مرگ دیگری بی‌معناست، حال اگر شادی‌کننده منتسب به امت اسلام و فرد مُرده هم مسلمان باشد که وضع متفاوت‌تر است. در صورتی که این شادی برای مرگ مسلمانی باشد که برای جهاد در راه خدا در میدان شرف و عزت به شهادت رسیده، دلیل این شادی چیست؟ این مرگی است که عاقلان و خردمندان آرزوی آن را دارند، نداشتن عقل و خِرد موجب بروز این لغزش‌ها می‌شود. شادی برای مرگ مجاهدان فی‌سبیل‌الله چیزی جز پستی و فرومایگی و رذالت نیست، تنها کسی انسان‌های شرافتمند را که در میدان جهاد به شهادت می‌رسند به سخره می‌گیرد که پست و زبون بوده و از نعمت عقل و بصیرت بی‌بهره باشد.» شبکه سعودی MBC  جمعه در گزارشی در نهایت حقد و کینه از رهبران شهید مقاومت؛ از آنها با عنوان «تروریست» یاد کرد؛ شبکه‌ای که در طول یک سال گذشته به تریبونی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است./فارس

هراس شدید تل‌آویو از اسارت نظامیانش در لبنان
روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از 6 مسئول نظامی اسرائیلی نوشت که ارتش این رژیم در استفاده از بالگردها برای خروج سربازان مجروحش در لبنان تردید دارد و نگرانی این رژیم از اینکه حزب‌الله بتواند سربازان اسرائیلی را به اسارت بگیرد، شدید است. «نیویورک‌تایمز» از مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی نقل کرد که دامنه کوه‌ها و دره‌ها در جنوب لبنان توانایی خودروهای اسرائیلی برای حرکت را می‌کاهد که این مسئله باعث می‌شود خودروهای اسرائیلی در معرض کمین و بمب‌های کار گذاشته‌شده در کنار مسیرها قرار بگیرند. این روزنامه همچنین از دو مسئول نظامی اسرائیلی نقل کرد حزب‌الله با توجه به تحولات نبرد می‌تواند خیلی سریع نیروهایش را بسیج کند. نیویورک‌تایمز از یک مسئول نظامی اسرائیلی نیز نقل کرد که تصدی برخی از پست‌های اصلی در حزب‌الله را افرادی بر عهده گرفته‌اند که اسرائیل اسامی آنها را نمی‌داند. از سوی دیگر، «نیویورک تایمز» به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که پنتاگون به صورت محرمانه سربازان کماندو را به اراضی اشغالی فرستاد تا برای استرداد اسرای اسرائیلی مشورت بدهند.

نظر شما