شناسهٔ خبر: 69256586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزینه‌های جدی استانداری قم مشخص شدند +سوابق

گروه استان ها - با آغاز تغییرات در سطح استانداران، استان قم نیز از این مهم مستثنی نخواهد بود و محتمل‌ترین گزینه‌های استانداری قم معرفی می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تابناک از قم تغییر استانداران در دولت جدید به شکلی است که انتظار می‌رود به زودی شاهد تغییر استاندار قم باشیم و در این میان بر اساس آخرین اطلاعات خبرنگار تابناک گزینه‌های نهایی برای تصدی سمت استانداری قم آقایان محسن بهشتی، اکبر بهنام جو، احد جمالی راد و محمد علی طالبی هستند که در این گزارش به معرفی مختصر هریک از این گزینه‌ها می‌پردازیم.
دکتر اکبر بهنام‌جو
عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، عضویت در جهاد دانشگاهی دانشگاه، شهردار انزلی در ١٣٧١، مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان، رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان و معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از جمله سوابق مدیریتی وی می‌باشد.  
اکبر بهنامجو از سال ١٣٨٥ به مدت ١٠ سال در شرکت‌های گردشگری عهده دار سمت‌های معاونت و مدیرعاملی بوده است.
مدیر پروژه صحن فاطمه زهرا (س) حرم حضرت علی(ع) در بخش طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء، عضویت در هیا مدیره شرکت‌های گردشگری، اقتصادی و عمرانی دیگر سوابق مدیریتی وی در بخش خصوصی می‌باشد.  
دکتر محسن بهشتی
 بهشتی مدیرکل راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم را در کارنامه خود دارد و از فعالان اصلاح طلب استان قم محسوب میشود.
دکتر محمد علی طالبی
«محمدعلی طالبی» فرزند شهید «یدالله طالبی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس است؛ وی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است و  از سال ۹۲ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد فعالیت می‌کند. وی با استعفای زمانی قمی به عنوان سرپرست استانداری یزد منصوب شد.
وی متولد سال ۱۳۵۲ در یزد است و در سال ۱۳۷۰ در رشته مهندسی صنایع دانشگاه یزد پذیرفته شد، وی پس از یک سال با از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد و در سال ۱۳۷۲ با قبولی در دانشگاه تهران به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران پرداخت.
طالبی تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را از سال ۱۳۸۴ در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در سال ۱۳۹۰ به مقطع دکتری علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی ورود و این دوره را به پایان رساند.
فعالیت در مرکز اسناد ریاست جمهوری از بهمن ۱۳۷۵ تا اسفند ۱۳۷۶ را می‌توان نخستین عرصه فعالیت وی دانست و پس از آن وی در سمت‌هایی از جمله کارشناس امور اجتماعی، مسئول انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد، رئیس دبیرخانه شورای جوانان استان، بخشدار بخش مرکزی، معاون فرماندار و سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم مشغول به کار شد.
طالبی همچنین در دو سمت مشاور معاون سیاسی و امنتیی استاندار یزد در امور شورا‌ها و همچنین معاون و سرپرست دفتر امور اجتماعی و انتخابات استانداری یزد هم مشغول به فعالیت شده بود و پس از آن به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در سال ۱۳۹۲ انتخاب شد.
دکتر احد جمالی
معاونت سیاسی امنیتی استانداری‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و قم از مهم‌ترین سوابق سیاسی دکتر جمالی محسوب می‌شود. دکتر جمالی از جمله فعالان اصلاح طلب شیراز بشمار می‌رود.

نظر شما