شناسهٔ خبر: 69251587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ایلامی به اردوهای راهیان نور

ایلام-ایرنا- فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از اعزام ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی استان و خارج از استان بگذر قالب کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز شنبه در حاشیه اعزام اولین گروه دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در داخل استان و خارج استان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: جمعی از دانش آموزان به مناطق عملیاتی شرهانی در دهلران، نقطه ایثار و یادمان های دفاع مقدس در مهران و تعدادی نیز به مناطق عملیاتی استان کردستان اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: بر این اساس پیش‌ بینی شده که. ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان اعزام به یادمان‌های داخل استان و سه هزار نفر دیگر به مناطق عملیاتی کردستان اعزام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این خصوص یادآور شد: سال گذشته حدود هشت هزار نفر دانش آموزان استان در قالب برنامه‌های راهیان نور و راهیان پیشرفت به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس اعزام شده‌اند.

"علی درویشی" تصریح کرد: بر اساس زمان‌بندی پیش بینی شده اعزام دانش آموزان دختر و پسر به ترتیب در طی ماه های آبان و آذر سال جاری نیز با همراهی و همکاری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام انجام می‌شود.

وی هدف از برگزاری این اردوها را ترویج و آشنایی دانش آموزان با مفاهیمی از جمله ایثار و شهادت، دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت عنوان کرد و افزود: دانش آموزان در قالب اردوهای "راهیان پیشرفت" از مناطق و واحدهای صنعتی و علمی برای آگاهی از رشد و پیشرفت استان و دستاوردهای نظام اسلامی بازدید خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، یکی از آوردگاه های اصلی دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کیان اسلامی در برابر رژیم بعثی است.

یادمان های شرهانی، نقطه ایثار ( قلاویزان )، شهید باقری، کانال کمیل، شهید کشوری (میمک)، سه راهی جندالله، قرارگاه حضرت امیر (ع) بانروشان و سیدالشهدا ( والفجر یک ) و همچنین باغ موزه دفاع مقدس واقع در محوطه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از جمله اماکنی است که توسط کاروان های راهیان نور یا گردشگران نوروزی مورد بازدید قرار می گیرند.

نظر شما