شناسهٔ خبر: 69250241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری یزد: موثرترین نقش در حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بر عهده دانشجویان است

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، گفت: موثرترین نقش در حل معضلات فرهنگی و اجتماعی بر عهده دانشجویان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با نمایندگان جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان با بیان اینکه بعضا کسانی در تصمیم‌سازی‌های کشور دخیل هستند که خود یا گروهشان از آن‌ها منفعت می‌برند، اظهار کرد: تعارض منافع بلای جان کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: بعضا در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور توسط جریان‌های خاص حول یک موضوع حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود که اصل موضوع و هدف زیر سوال می‌رود و این به ضرر کشور است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: کار بنیادی و علمی در کشور باید از بازی‌های سیاسی و صنفی جدا شود چراکه آنچه در اولویت است منفعت کشور و انتفاع مردم است.

وی در تبیین نقش دانشگاه و دانشجو در حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: موثرترین نقش در حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بر عهده دانشجویان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به بحث پوشش در دانشگاه ها، بیان کرد: این اتفاق بدی است که به جای اینکه دانشگاه محل علم، تفکر و دانش باشد، محلی برای نمایش و خودنمایی شود.

وی افزود: در همه دنیا برای دانشگاه‌ها استاندارد‌هایی در حوزه پوشش دیده شده، اما متاسفانه در ایران از حیث نوع پوشش هیچ حد و مرزی تعریف نشده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: دشمن با کار رسانه‌ای به دنبال تصویرسازی و ایجاد توهم منفی برای نسل جوان است وگرنه عمده جمعیت کشور مخالف ولنگاری در جامعه هستند.

وی اضافه کرد: بعضا فضایی در جامعه ایجاد می‌شود که تصور می‌شود متدینین و افرادی که اجمالا مقید هستند در اقلیت‌اند در حالی که که آمار نشان می‌دهد این موضوع برعکس است و فقط در ابراز کلامی و علمی عقاید خود کمتر در صحنه حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حضور اتباع در استان، گفت: کشور‌های پیشرفته و در حال پیشرفت و رشد اساسا نمی‌توانند جلوی مهاجرت را بگیرند، اما چیزی که در دنیا در حال اتفاق است مدیریت مهاجرت است.

وی با بیان اینکه مدیریت مهاجرت نیازمند توسعه و گسترش فرایند احراز هویت است، خاطرنشان کرد: در غالب کشور‌ها این امر تبدیل به یک فرهنگ شده مثلا در کشور فرانسه که مساحتی کمتر از یک پنجم ایران را دارد بعضا در یک سفر از این سوی کشور به سوی دیگر ۵ الی ۱۰ بار با احراز هویت مواجه می‌شوند و هیچ عکس‌العمل منفی هم نشان نمی‌دهند در حالی که در کشور ما بعضا این را توهین تلقی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت تولید وسائل احراز هویت انبوه حرکت کنند چرا که گذر از این چالش نیازمند استفاده گسترده از ابزار‌های نوین است.

وی افزود: چالش‌ها در کشور بسیار است، اما راه حل آن ناامیدی نیست بلکه باید در مقابله با چالش‌ها طرح و برنامه داشت و در این مسیر نخبگان و فرهیختگان به دور از شعار زدگی و کار سیاسی به میدان بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما