شناسهٔ خبر: 69250176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

کارآفرینی برای بیش از ۱۶۰۰ مددجو در یاورشهرها

مراکز یاورشهر با هدف ارائه خدمات و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی شده، اما با ارائه دوره‌های مهارت‌آموزی، سطح دیگری از توانمندسازی این افراد را رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آن‌طورکه سیدمحمد نقیب، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داده، ۱۶۳۵ ظرفیت کارآفرینی در مراکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ایجاد شده و قرار است تعداد این مراکز افزایش پیدا کند.

  • در کنار سپری‌کردن درمان معتادان متجاهر در مراکز یاورشهر، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود.
  • یکی از بهترین کارهایی که ظرفیت ایجاد کارآفرینی در مراکز یاورشهر را دارد، پرورش قارچ است که هزینه و سرمایه اولیه کمی می‌خواهد و در برخی مراکز یاورشهر نیز فضا و شرایط برای انجام این کار مهیاست.
  • در مرکز یاورشهر ۹ ‌ پس از بازدیدهای متعدد و بررسی شرایط موجود، امکان پرورش قارچ و ایجاد کارآفرینی از ۲‌ماه پیش برای مددجویان فراهم شده است.
  • از محصولات تولید شده در بخش‌های کارآفرینی یاورشهرها، در مراکز تحت پوشش این سازمان استفاده خواهد شد.
  • مذاکراتی با مجموعه‌های تحت پوشش شهرداری ازجمله سازمان میادین میوه‌وتره‌بار و فروشگاه‌هایی همچون شهروند و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده تا محصولات با کیفیت تولید شده توسط آسیب‌دیدگان اجتماعی را عرضه کنند.

هدف ما گسترش مراکز کارآفرینی در یاورشهرهاست

سیدمحمد نقیب، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران: مددجویان باید شرایطی داشته باشند که پس از بهبود کامل بتوانند به بازار کار وارد شوند. ‌ این سیاست کلی شهردار تهران پیرامون ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است تا این مددجویان به‌دلیل بیکاری دوباره به چرخه آسیب بازنگردند. هدف ما بسط و گسترش این مراکز کارآفرینی در تمامی یاورشهرها برای تمام آسیب‌دیدگان اجتماعی است و امیدواریم با افتتاح مراکز متعدد جامعه‌پذیری در پایتخت بتوانیم به اهداف شهرداری تهران در زمینه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دست پیدا کنیم.

نظر شما