شناسهٔ خبر: 69250175 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ؛

برگزاری همایش بین المللی امت مقاومت

همایش بین المللی امت مقاومت، بروز قدرت ایمان با حضور چهره های ملی و بین المللی مقاومت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، استانداری کرمانشاه و جامعه اسلامی دانشجویان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، همایش بین المللی امت مقاومت، بروز قدرت ایمان با حضور چهره‌های ملی و بین المللی مقاومت در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۲۳ و ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، استانداری کرمانشاه و جامعه اسلامی دانشجویان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این برهه از زمان برگ مهمی از تاریخ در حال ورق خوردن است و ملت منطقه در حال عبور از یک پیچ تاریخی، حیاتی و سرنوشت ساز هستند که بی شک یک آزمون بزرگ الهی خصوصا برای امت اسلامی محسوب می‌گردد. ما در یک جنگی قرار داریم که یک طرف آن مظلوم‌ترین افراد عالم هستند و طرف دیگرش ظالم‌ترین افراد کره خاکی قرار دارند، جنگی که یک طرف آن ریا و نفاق و کفر و استکبار جهانی قرار دارد و طرف دیگر آن خلوص و ایمان و مظلومین و مستضعفین عالم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خیلی‌ها از جمله مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان، جبهه مقاومت و کشور‌هایی که از مقاومت حمایت می‌کنند با عنایت خداوند متعال در این جبهه حق علیه باطل پیروز شدند و در این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند. متاسفانه خیلی از حکام کشور‌های اسلامی در مقابل و این همه جور و ظلم سکوت اختیار کردند و خود را به خواب زده اند و حتی هنوز با رژیم صهیونیستی مراوده اقتصادی دارند که بی شک در این آزمون الهی سرافکنده هستند.

دکتر محمدی با تشکر از تمامی برگزارکنندگان این همایش ابرازامیدواری کرد این همایش‌ها و این صدا‌های رسای انسانیت، کشور‌ها را از خواب بیدار کند و آنها را برای حمایت و دفاع از مظلومان عالم به خود آورد. ان شاء الله این خون‌های ارزشمندی که در راه حفظ اسلام و قرآن و در جبهه مقاومت ریخته شده است جهان را بیدار کند و این غده سرطانی از صحنه روزگار محو گردد و قطعا حق در این مبارزه پیروز خواهد شد. همه مسلمانان وظیفه دارند به جبهه مقاومت کمک کنند تا این شیطان بزرگ به زانو درآید و سکوت کردن در این شرایط به این معنی است که در کنار شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی هستند و به ظالمان کمک می‌کنند و در صف باطل ایستاده اند.

دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه: آنچه که امروز در عرصه جهانی شاهد آن هستیم در یک ارائه بسیار مختصر در درصفحه و در دو روی سکه است، دو صفحه کاملا شفاف و مقابل هم. بار‌ها و بار‌ها در منابع اسلامی خوانده بودیم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، همچنین در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام، تقابل جبهه حق و باطل مطرح بوده است.

استاندار کرمانشاه افزود: آنچه که امروز بشریت به وضوح در حال مشاهده آن است جلوه معاصر این تقابل حق و باطل می‌باشد. آنچه که امروز می‌بینیم در یک طرف جنایتکاران صهیونیستی قرار دارند که روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده اند و یک طرف دیگر جبهه سرافراز مقاومت در اقصی نقاط عالم با جلوه گری ویژه در منطقه ما قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: امروز از شرق عالم تا غرب عالم هر جا که انسان و انسانیت نمود دارد، حقانیت برادران و خواهران ما در فلسطین جلوه گر است. امروز رقابت برای قرار گرفتن در جبهه حق تبدیل به یک مسابقه بسیار بسیار جدی در جهان شده است، هر کس در این روزگار باید تلاش کند به تعبیر حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند در طرف درست تاریخ قرار بگیرد. اکنون وظیفه مسلمانان جهان این است که از مردم مظلوم لبنان، غزه و فلسطین در مقابل ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کنند و در مقابل این همه ظلم و جنایت سکوت نکنند.

دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: تنها راه شکست استکبار اتحاد امت اسلامی است و پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مقاومت بوده است و جهان اسلام با پروژه‌ای گسترده و متحد، می‌تواند در برابر استعمار غرب و صهیونیسم مقاومت کند. اکنون ما نیازمند یک پروژه اسلامی هستیم که بتواند جایگزین استعمار غرب و برنامه‌های آن شود؛ این پروژه باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کشور‌های اسلامی را در یک امت واحده متحد کند و پاسخگوی نیاز‌های منطقه باشد.

پروژه‌های استعماری غربی، به‌ویژه آمریکا و انگلستان، طی سال‌های متمادی به تضعیف کشور‌های اسلامی پرداخته‌اند. تلاش برای تجزیه کشور‌های منطقه، گسترش فرهنگ غرب‌زدگی و ایجاد تفرقه در بین کشور‌های اسلامی مهمترین ابزار‌های غرب علیه مسلمانان است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار‌های غرب برای تحقق اهداف خود، ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه است. این رژیم که به مؤلفه‌های قدرت نظامی تجهیز شده است، به ویرانی سرزمین و ملت فلسطین پرداخته ولی مردم فلسطین همچنان مقاومت می‌کنند. حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی غرب از رژیم صهیونیستی بسیار قابل توجه است و تنها از آغاز جنگ اخیر، آمریکا ده‌ها هزار تن مواد منفجره و تسلیحات به اسرائیل ارسال کرده است. این حمایت‌ها نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ رژیم صهیونیستی با پروژه‌های استعماری غرب است.

دکتر ناصر ابوشریف در ادامه گفت:همه ملت‌های اسلامی در قلب خود حامی فلسطین و آرمان‌های اسلامی هستند و، اما متأسفانه می‌بینیم رژیم‌های آنها در میدان برخی به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند. طوفان‌الاقصی در واقع یک پروژه بود، پروژه اسلامی که می‌تواند پاسخی جدی به تهدیدات خارجی باشد. این پروژه باید بر اساس ارزش‌های قرآنی بنا شود و وحدت امت اسلامی را در پی داشته باشد. ما باید به پروژه اسلامی پایبند بمانیم و برای دستیابی به وحدت و عدالت تلاش کنیم، چراکه پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است و همانطور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند هر ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی خدمت به بشریت و مردم است.

دکتر ابو شریف: هدف پروژه اسلامی را عدالت و زنده‌کردن ارزش‌های بشری است و مهم‌ترین ادبیاتی که در این مملکت هم جاری است، ادبیات مهدوی بوده و ما اعتقاد داریم که ایشان می‌آیند و دنیا را پر از عدل و داد خواهند کرد.

آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم: ادبیات مقاومت که منشاء قرآنی دارد امروز به عنوان یک گفتمان عمومی در کشور و منطقه و در سطح بین المللی جلوه گر شده است و برگزاری این برنامه‌ها درسطح بین المللی و در محیط‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی نشانه گسترش فرهنگ مقاومت در سرتاسر جامعه ما و بین اقشار فرهیخته، علمی، فرهنگی و دانشگاهی است که نشانه خوبی برای نصرت الهی و موفقیت و پیروزی ملت‌های مقاوم است. موفقیت‌های نیرو‌های مقاومت با الهام از مکتب امام راحل (ره) والهام از آموزه‌های اسلام و قرآن می‌درخشد و دشمن را مستاصل کرده اند با استقامت در برابر جنایت‌ها و بی رحمی‌های دشمن ایستاده اند و هرگز زیر بار ذلت نمی‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دفاع از فلسطین، غزه و لبنان اقدامی راهبردی و استراتژیکی است که الان کشور ایران را در موضع قدرت قرار داده است. با توجه به اعتقاد داشتن به ارزش‌های اخلاقی، دینی، اسلامی اینکه ما همه مسلمان هستیم و نباید در برابر صدای مظلوم سکوت کنیم، از مردم فلسطین، غزه و لبنان حمایت می‌کنیم.

آیت الله محمدی عراقی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین نعمت اجتماعی و سیاسی هر کشور امنیت آن کشور است. اگر بخواهیم، استقلال، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی خود را حفظ کنیم باید از مردم فلسطین، غزه و لبنان دفاع کنیم؛ رژیم صهیونیستی رژیمی اشغالگر، توسعه‌طلب، متجاوز و نژادپرست است اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، قدم قدم پیش خواهد آمد. هدف دشمن تجزیه کشور‌های اسلامی از جمله ایران است، لذا نظام باید قدرت خود را نشان دهد تا دشمنان عظمت و عزت ایران را درک کنند. مقاومت یعنی ایستادگی، هر چند این ایستادگی با سختی‌هایی همراه باشد، چون انسان به کمال نمی‌رسد جز در سایه آزمون‌های دشوار و هیچ جامعه‌ای به اهداف عالی نمی‌رسد، جز با تحمل سختی‌ها، لذا مقاومت هزینه دارد تا طعم پیروزی چشیده شود.

علی المحطوری دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن در همایش بین المللی امت مقاومت گفت: ما در این مبارزه تا انتقام خون سید شهید طوفان الاقصی، شهید طوفان راه قدس؛ سید نصرالله ثابت‌قدم هستیم و این راه را ادامه می‌دهیم. یمن کشوری است که در برابر استکبار جهانی ایستاده است و ما در زمان سیدحسن نصرالله زندگی می‌کنیم، زمانی که شهید بزرگوار دوره پیروزی‌ها را باز و شروع کرده است.

دبیرشبکه المسیره یمن افزود: در سال ۲۰۱۴ میلادی عربستان با تمام قوا و امکانات به یمن حمله کرد، اما ایستادیم و جهاد کردیم تا عربستان را شکست دادیم و زمینه را برای ایستادگی در برابر قدرتی بالاتر از عربستان را فراهم کردیم. پایان جنگ با عربستان هم‌زمان بود با عملیات طوفان الاقصی، زمانی که یمن کشوری زخمی و مجروح و سال‌ها در محاصره بود، می‌توانستیم در آن مقطع زمانی از نظر نظامی در طوفان الاقصی شرکت نکنیم و فقط تظاهرات و راهپیمایی داشته باشیم، ولی این کار را نکردیم و مستقیماً با اسرائیل وارد جنگ شدیم آن هم نه جنگ دفاعی بلکه این بار تهاجمی و ثابت کردیم زمان درگیری جنگ با دشمنان و شیاطین بزرگ، آمریکا و صهیونیست جنایت‌کار است.

دکتر علی المحطوری در ادامه سخنان خود گفت: الان تقریباً یک سال از طوفان الاقصی می‌گذرد و ما یک هزار فروند موشک بالستیک چه در دریای سرخ چه مستقیم به‌سوی صهیونیست شلیک کرده‌ایم و ۲۰۰ فروند کشتی صهیونیستی و یا حامی آنها همچون ناو‌های آمریکایی را در دریای سرخ مورد هدف قرار داده‌ایم. مردم یمن ادامه‌دهنده انقلاب امام خمینی (ره) هستند، آنچه که امروز در یمن شاهد آن هستیم بر پایه احیای انقلاب امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شده، ما مردم یمن ادامه‌دهنده انقلاب امام خمینی (ره) هستیم و این مسیر مقابله را تا آزادی قدس ادامه خواهیم داد. مردم ایران از اینکه به انقلاب امام خمینی (ره) اقتدار کرده‌اید، به خود افتخار و آن را تا قیامت حفظ کنید.

حجت‌الاسلام محبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم اختتامیه همایش بین المللی امت مقاومت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، گفت:کرمانشاه شهر مجاهدان و قهرمانان است، دشمن بعثی به تحریک آمریکا تروریست و نژادپرست از طریق همین استان به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد، و این مردم مجاهد جانانه جنگیدند و ایستادند. امروز جمهوری اسلامی ایران پای محور مقاومت ایستاده است، این تنها یک توصیه دینی نیست بلکه خواسته مردم ایران در رأی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به لطف الهی رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌های ننگین خود را می‌زند و همین روزهاست که پایان این رژیم جنایتکار اعلام شود. حزب‌الله قوی‌تر از هر روز، حماس قوی‌تر از هر روز، جهاد اسلامی قوی‌تر از هر روز، انصارالله قوی‌تر از هر روز به صهیونیستی حمله می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم هر موقع صلاح و تشخیص بداند، موشک‌بارانش می‌کند.

حجت الاسلام محبی با تشکراز دست‌اندرکاران برگزاری همایش از حضورمهمانان استانی، ملی و بین‌المللی به جهت شرکت در همایش امت مقاومت نیز تشکر و قدردانی کرد و اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی خود را در حمایت از جبهه مقاومت اعلام می‌دارد. صدای مردم مجاهد و مبارز کرمانشاه در دفاع از محور مقاومت در این همایش به گوش جهانیان رسید

برچسب‌ها:

نظر شما