شناسهٔ خبر: 69249827 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

خوشنویسی نقش بسزایی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی دارد

هرمزگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: خوشنویسی نقش بسزایی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اسمعیل جهانگیری در آیین اختتامیه جشنواره خوشنویسی مشقِ عشق شهرستان بستک که به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار شد، گفت: خوشنویسی نقش بسزایی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ادامه داد: عشق و علاقه زیاد انسان به ادغام خط و زیبایی در تمامی دوره‌ها مشهود است و خوشنویسی به معنای زیبا نویسی با نوشتن همراه با خلق زیبایی است.

جهانگیری تاثیر نقش خوشنویسی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی را بیان کرد و افزود: طرح فرهنگی قرارگاه شهید آوینی نقش پررنگی در حمایت از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌ها داشته است.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک ضمن خیر مقدم، با تبریک هفته خوشنویسی و با اشاره به برگزاری این رویداد هنری و با گریزی به پیشینه خط و کتابت و تاثیر هنر خوشنویسی در مراودات فرهنگی، اجتماعی مردم این خطّه، فرآیند برگزاری این جشنواره را تشریح کرد.

محمد محمدی زاده اضافه کرد: جشنواره خوشنویسی مشقِ عشق در سه بخش برگزار شد که در این رویداد کارگاه تخصصی خوشنویسی استاد محمود رهبران عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران با حضور خوشنویسان هرمزگان و فارس برگزار شد و در ادامه آیین گشایش نمایشگاه با حضور مسوولین استانی و شهرستانی و جمعی از خوشنویسان، هنرمندان و علاقه‌مندان و خانواده های هنرمندان برگزار شد.

وی همچنین گفت: این رویداد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در قالب طرح فرهنگی شهید آوینی و با مشارکت انجمن خوشنویسان هرمزگان برگزار و در بخشی از این رویداد، اجرای تکنوازی موسیقی سنتی توسط هنرمندان، محمّد صالح رحمانی فرد با ساز عود و اسماعیل علی پور با ساز سه تار انجام شد و در پایان از خدمات استاد محمود رهبران و خوشنویسان هرمزگان که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه یافته بود تجلیل شد.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه خوشنویسی مشقِ عشق از ۲۶ مهر آغاز و تا ۳ آبان ۱۴۰۳ همه روزه صبح و عصر در گالری بادروج مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) در حال برگزاری ست.

نظر شما