شناسهٔ خبر: 69247342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

رای‌الیوم بررسی کرد؛

تصویر آخر از السنوار حامیان مقاومت را بهت‌زده کرد/شهادت سنوار مایه افتخار حماس شد

صهیونیست ها با ابه تصویر کشاندن لحظه شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس از تاثیر این صحنه و آخرین تصویر از سنوار بر جهان عرب و اسلام غافل شدند.

صاحب‌خبر -

 

نورنیوز-گروه بین الملل: روزنامه رای الیوم نوشت: صهیونیست‌ها با تصویری که از آخرین لحظات شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کردند، مرتکب اشتباه محاسباتی شدند، آنها متوجه تاثیر این صحنه بر جهان عرب و اسلام نبودند.

به گزارش رای الیوم با اشاره به صحنه به نمایش درآمده از سوی صهیونیست‌ها درباره شهادت سنوار نوشت: به تصویر کشاندن لحظه شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی اشغالگران با این هدف صورت گرفت که آنها به زعم خود دستاورد بزرگی را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که به فرد شماره یک و مهندس «طوفان الاقصی» رسیده اند، اما آنها متوجه نبودند که چه محاسبه اشتباهی را مرتکب شده‌اند، صهیونیست ها با این کار از تاثیر این صحنه و آخرین تصویر از سنوار بر جهان عرب و اسلام غافل شدند.

این رسانه افزود: سنوار روی زمین، مسلح و در حال جنگ در میان مردانش بود، نه نزدیک اسیران اسرائیلی و نه در زیر زمین و داخل تونل. او آنگونه که اشغالگران ادعا می‌کردند، در میان آوارگان غیرنظامی پنهان نشده بود؛ آوارگانی که در معرض بمباران و سوزاندن چادرهایشان قرار گرفتند، با این بهانه که سنوار در میان آنهاست.

رای الیوم ادامه داد: صحنه آخر از سنوار به عنوان فدایی فلسطینی که تا آخرین نفس می‌جنگد، تصویری بود که افکار عمومی جهان عرب و اسلام و حامیان مقاومت در دنیا را بهت زده کرد. تصویری که به نمایش درآمد، تصویری از قهرمان میهن پرست و مبارزی مدافع مردم و سرزمینش را نشان داد و این تصویری که با جمله پیروزی یا شهادت همخوانی دارد.

این منبع اضافه کرد: اسرائیل نمی دانست که این سیاست خودنمایی چه تاثیری بر اذهان ملتهای منطقه خواهد گذاشت و سنوار الگو و الهام بخش جوانان خشمگینی خواهد شد که از سازش و ترس رژیم های حاکم به تنگ آمده اند. شهادت سنوار مانند تابلوی حماس است و به سرعت مایه افتخار و سربلندی شد. به سرعت در شبکه اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و محدود به جغرافیایی خاصی نبود.

این رسانه عرب زبان نوشت: این تصویر حتی از سوی افرادی که به سنوار و مقاومت آن در منطقه شک داشتند، هم مورد توجه قرار گرفت. این تصویر همه آنچه سرویس های اطلاعاتی عربی و غربی برای مقصر جلوه دادن مقاومت در زمینه نسل کشی صهیونیستها ترویج می شد، را نقش بر آب کرد. پس از این صحنه، همگان زبان به تحسین سنوار گشودند و او به عنوان شهید و قهرمان امت اسلامی و نه فقط حماس قلمداد شد.

رای الیوم افزود: برخی رسانه ها و تحلیلگران رژیم صهیونیستی متوجه این پیام شدند، به طوری که نشریه «حدشوت بزمان» در گزارشی درباره شهادت سنوار به تاثیر این صحنه بر نسل کنونی و آتی اذعان کرد.


نظر شما