شناسهٔ خبر: 69246764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه کرمان: امام جمعه کرمان:

ورزش قوی، نگاه سیاسی نمی‌خواهد

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه ورزش قوی، نگاه سیاسی نمی‌خواهد، گفت: در حوزه ورزش، نگاه جناحی سم است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار جامعه ورزش کرمان با وی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: اگر ایران می‌خواهد در بحث ورزش قوی شود، به ویژه در استان‌ها، یکی از اقداماتش این است، باید استان‌ها هم متناسب با ظرفیتشان قوی باشند و در حقیقت، مجموعه و بخش‌های قوی، ایران قوی را در حوزه ورزش درست می‌کند.

وی افزود: به ویژه در ورزش که الزاماتش خیلی در آن تاثیرگذار است، اما متاسفانه گاهی اوقات آدم می‌بیند در سطح ملی هم به این الزامات خوب توجه نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در همه بخش‌هایی که می‌خواهیم پیشرفت کنیم این الزامات محور جدی است و در حقیقتت در ورزش خیلی جدی‌تر است؛ چون خیلی زود خودش را نشان می‌دهد و به همان اندازه‌ای که رعایت نمی‌شود، به همان اندازه جریان ورزش به عقب می‌افتد.

امام جمعه کرمان بیان داشت: یکی از این الزامات این است، واقعاً هرچه در ورزش می‌شود، از حوزه ورزش گرفته تا مدیریت، هر چه به طرف میدان می‌رویم، پررنگ‌تر آن شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مثلاً در دوران دفاع مقدس آنجا یکی از اتفاقات بسیار مبارک که در تاریخ ماندگار ماند، توجه به شایسته سالاری بود و این شایسته سالاری به صورت طبیعی خودش را نشان می‌داد و بستری بود که فقط شایسته‌ها می‌توانستند جلو بروند و کسانی که شایستگی کمتری داشتند، حتماً در ردیف‌های بعد قرار می‌گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: ورزشی که از الزاماتش می‌خواهد، قوی شود واقعاً این است که کند و کاش شود همه واسطه‌ها حذف شوند و با نگاه کاملاً تخصصی در رده‌های مختلفش و تا جایی که امکان دارد، لایق‌ها و شایسته‌ها جلو بیایند و به آن‌هایی که شایستگی کمتری دارند در رده‌های بعد قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: نکته بعدی و الزام بعدی که در ورزش خودش را خیلی نشان می‌دهد، عبارت از این است که در حوزه ورزش نگاه جناحی سم است و در حقیقت، ورزش قوی، نگاه سیاسی نمی‌خواهد.

امام جمعه کرمان گفت: نکته سوم این است، در ورزش باید تلاش شود همه ظرفیت‌های محدوده ماموریتش را خط و بسیج کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: نکته آخر این است، بخش ورزش همراهی آن با اخلاق است و در حوزه‌های مختلف ورزشی، اخلاق را به صورت جدی مد نظر داشته باشید؛ چرا که هرچه این ضوابط اخلاقی در حوزه‌های مختلف ورزشی رعایت شود، ورزش سالم‌تر و قوی‌تری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: درحوزه ورزش باید به همان اندازه‌ای که به بخش برادران توجه می‌شود، به همان اندازه نیز به بخش بانوان توجه شود.

نظر شما