شناسهٔ خبر: 69243842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

زمزمه های خروج خط راه آهن شیراز- بوشهر از اولویت سازمان برنامه ریزی؛ عدم اختصاص در آمدهای حاصل از فروش نفت به پروژه

صاحب‌خبر -

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: زمزمه هایی مبنی بر اینکه خط راه آهن شیراز- بوشهر از اولویت سازمان برنامه ریزی خارج شده است، شنیده می شود.

زمزمه های خروج خط راه آهن شیراز- بوشهر از اولویت سازمان برنامه ریزی؛  عدم اختصاص در آمدهای حاصل از فروش نفت به پروژه
تین نیوز |

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: زمزمه هایی مبنی بر اینکه خط راه آهن شیراز- بوشهر از اولویت سازمان برنامه ریزی خارج شده است، شنیده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جعفر قادری با اشاره به اینکه عدم اختصاص در آمدهای حاصل از فروش نفت به پروژه خط راه آهن شیراز – بوشهر مشکلاتی را برای استان ایجاد می کند، افزود: ایجاد خط راه آهن شیراز- بوشهر از مصوبات مورد تائید رهبری است و سازمان برنامه ریزی به هیچ وجه نباید این اقدام را انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه با بیان اینکه از استاندار فارس تقاضا داریم که این موضوع را در اولویت  کاری خود قرار دهد، تصریح کرد: با توجه به تکالیف در برنامه هفتم توسعه نیاز است تا چند طرح پیشران برای استان فارس به سرعت عملیاتی شود که خط ریلی غرب به شرق و از گلگهر به شیراز و شیراز به اهواز، استارت خطوط ریلی دیگر مانند شیراز -اهواز، انجام مطالعات خط پر سرعت شیراز-اصفهان، اتصال شیراز به مراکز استان ها، آزاد راه شیراز- بوشهر از جمله مواردی است که باید مورد توجه استاندار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع کمربندی و جاده هایی که فارس را به دیگر استان ها متصل می کند می تواند مشکلات فارس را در بسیاری از موضوعات حل کند، ادامه داد: موضوع انتقال آب از خلیج فارس به فارس، خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار و تکمیل شبکه های داخلی شیراز و جنوبی و شرقی و تکمیل پروژه های فرودگاهی و بین المللی از دیگر موضوعات مهم است.

عضو مجمع نمایندگان فارس پیگیری تکمیل بیمارستان های کلنگ زنی شده و مناطق آزاد و دانشگاهی و .... جهت جذب سرمایه از موضوعات مهم است، عنوان می کند: تعریف مضوعات کلیدی و گردشگری و تکمیل خطوط مترو و تامین واگن از اولویت های مهمی است که استاندار باید مد نظر خود قرار دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما