شناسهٔ خبر: 6924087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابوترابی فرد:

کارت زرد به وزیر، استیضاح را در دستور کار مجلس قرار نمی‌دهد

اگرچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ طیب نیا بابت عملکرد وزارتخانه خود در موضوع مالیات‌ها قانع نشدند ولی نایب رییس مجلس اعلام کرد با کارت زرد استیضاح در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بذرپاش در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی سوال از علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، پس از استماع صحبت ها و توضیحات وی از پاسخ های مطروحه قانع نشد؛ سپس این سوال در صحن علنی به رأی نمایندگان گذاشته شد که در نهایت آنها با 80 رأی موافق، 105 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه نیز صحبت‌های وزیر را قانع‌کننده ندانستند.

پس از توضیحات طیب‌نیا، بذرپاش گفت: اگر ایشان قول می دهد که موضوعات مطروحه را حل نماید اینجانب از پاسخ وزیر اقتصاد و دارایی قانع خواهم شد زیرا براساس آیین نامه ایشان که تا کنون 2 کارت زرد دریافت کرده اند استیضاح خواهند شد.

ابوترابی فرد در پاسخ به بذرپاش گفت: براساس آیین نامه، با کارت زرد استیضاح در دستور کار مجلس قرار نمی گیرد. آقای طیب نیا معتقد است که سیاست وزارت اقتصاد و دارایی بر این است که از تمام ظرفیت کشور برای قطع وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از فروش نفت استفاده شود؛ این اراده و سیاست وزارت اقتصاد و دارایی است که در این جهت بزرگترین منبع درآمدزایی برای ایران بحث دریافت مالیات است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد و دارایی معتقد است که در چارچوب قانون، وصول درآمدهای مالیاتی داشته باشیم یعنی از کسانی که درآمد آنها احراز شده است، مالیات دریافت کنیم . آقای بذرپاش نیز همین نظر را دارند که قانون دریافت مالیات عملیاتی شود اما موضوع اینجاست که مراعات مردم صورت گیرد و اگر کسی درآمدی نداشت محکوم به پرداخت مالیات نشود و کسانی مالیات را پرداخت کنند که برای سیستم مالیاتی کشور هویت و درآمد آنها احراز شده باشد و در نتیجه سهم مالیاتی آنها مشخص شده باشد. اگر آقای بذرپاش قانع شده باشند موضوع را به رأی نمی گذاریم.

بذرپاش خواستار آن شد که این موضوع به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شود که در نهایت نمایندگان از پاسخ طیب نیا قانع نشدند و وزیر اقتصاد و دارایی کارت زرد سوم را دریافت کرد./      

پایان پیام

نظر شما