شناسهٔ خبر: 6924004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر اقتصاد سه کارته شد

خبرگزاری شبستان: نمایندگان مجلس از پاسخهای وزیر اقتصاد قانع نشدند و کارت زرد سوم را به وی دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 18 مرداد سوال مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس در مورد آخرین وضعیت درآمدهای مالیاتی مطرح شد.

پس از پاسخهای وزیر اقتصاد حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس از بذرپاش خواست که در صورتی که قانع شده است و در غیراینصورت سوال وی را به رای نمایندگان بگذارد.

بذرپاش عنوان کرد: وزیر اقتصاد در حال حاضر دو کارت از مجلس دارد و با یک کارت زرد دیگر مجبوریم استیضاح وی را اعلام وصول کنیم که اگر آقای طیب نیا قول مساعد بدهد که ضعف مشاغل را حل می کنند من از پاسخهایم قانع شده ام.

ابوترابی فرد در ادامه به بذرپاش گفت: اینگونه نیست که اگر سه کارت زرد مجلس به وزیری بدهد استیضاح در دستور کار قرار مر گیرد و این سازوکار آیین نامه ای دارد اما اقای طیب نیا نیز در اصل اراده دارند که بحث درآمدهای مالیاتی با توجه به ظرفیتهای کشور و با در نظر گرفتن قطع وابستگی به درآمدهای نفتی اجرایی کنند.

بذرپاش در ادامه گفت: تا الان سه تا از سوالاتم را از طیب نیا پس گرفته ام و 6 نفر از همکاران نیز سوالاتشان را پس گرفته اند.

ابوترابی فرد خطاب به بذرپاش گفت: اگر می خواهید سوالتان را به رای بگذارید، بگذارید این دیگر جای مباحثه ندارد.

در نهایت بذرپاش سوالش را به رای گذاشت و مجلس با 80 رای موافق، 105 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 211 رای اعلام کردند از پاسخهای طیب نیا قانع نشده اند.

پایان پیام/

 

نظر شما