شناسهٔ خبر: 69235084 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

جزئیات سهمیه ها و تسهیلات آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۴

جزئیات سهمیه ها و تسهیلات آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

جزئیات سهمیه ها و تسهیلات آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ مشخص شده است.
به گزارش مهر، ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و سی‌امین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور از یکشنبه ۲۲ مهرماه آغاز شده و این فرصت تا امروز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.
دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ حاوی شرایط عمومی و اختصاصی منتشر شده است و ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش
به نشانی:www.sanjesh.org انجام می‌شود.
متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورتی که واجد شرایط هستند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.
آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ در صبح و عصر روز پنجشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۳ و صبح روز جمعه سوم اسفندماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه تا روز پنجشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۳ منتشر می‌شود.
 سهمیه‌ها و تسهیلات آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴
*سهمیه رزمندگان و ایثارگران:
هر یک از متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود که در بندهای «الف» و «ب» ذیل آمده است، متقاضی این سهمیه شوند.
الف)سهمیه رزمندگان:
۱- الف)رزمندگانی که بر اساس ماده ۱ و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۱۳۵۹/۰۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۰۶/۳۱ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد. در صورت تأیید نهایی توسط ارگان‌های ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.
۲- الف) با توجه به مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ موضوع تصویب نامه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به داشتن حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تأیید ستادکل نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین و ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) می‌توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره مند شوند.
تبصره ۱:متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین) در صورت عدم تأیید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت شرکت در آزمون، به واحدهای تابعه شهرستان‌های محل تشکیل پرونده مراجعه کنند.
تبصره ۲: کدپیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است.لذا متقاضیان باید برای
ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کدپیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.
تبصره ۳: مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.
تبصره ۴: مدت حضور یا خدمت در جبهه موظفی سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی پرسنل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح ۶ ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.
تبصره ۵: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.
۳- الف) آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزان موظفی، که از تاریخ ۱۳۵۹/۰۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۰۶/۳۱ حداقل ۶ ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته‌اند، با تأیید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح (ستادکل نیروهای مسلح، ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجا»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «ودجا»، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «فراجا») می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند.
این افراد می‌توانند ابتدا به سازمان‌های تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوط را تکمیل و کد پیگیری ۱۲ رقمی دریافت کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهایی قرار گیرد.
این قبیل متقاضیان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبت نامی علامتگذاری و نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستادکل نیروهای مسلح مورد تأیید نهایی قرار گیرد و در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.
تبصره ۱: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان «آجا» لازم است برای دریافت کدپیگیری ۱۲ رقمی به نشانی اینترنتی: www.aja.ir مراجعه کنند.
تبصره ۲: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۳۶۸/۲/۱۸ هیات وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱/۰۹/۱۱ مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که از سال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.
در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون را نخواهند داشت.
تبصره ۳:آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یکبار در مقطع کاردانی و یک بار هم در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۸ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.
یادآوری مهم:متقاضیان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سنوات گذشته شرکت کرده‌اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل کنند.
ب) سهمیه ایثارگران:«جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» و همچنین «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران» برای استفاده از سهمیه ایثارگران باید نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند.
با توجه به تصویب «قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰)» مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده «۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده «۴۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» در این آزمون اجرا و گزینش متقاضیان بر اساس این قوانین صورت می‌گیرد.
و ... .

نظر شما