شناسهٔ خبر: 69232819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری و شهرداری های کشور کلید خورد

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور از اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری های کشور خبرداد و گفت که با عملیاتی شدن اصلاح اساسنامه، بسیاری از مشکلات و موانع فراروی این دستگاه رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صمیمی روز جمعه در همایش مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری های سراسر کشور در ساری، با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری های کشور مجموعه هدفمندی بوده که تابع یک سیستم خاص است، افزود: با اصلاح اساسنامه، به دنبال ارتقای سطح جایگاه سازمان همیاری شهرداری های کشور هستیم.

وی اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری های کشور باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۱۰ درصد از مجموع عوارض و مالیات برارزش افزوده کالاها به حساب سازمان همیاری شهرداری های کشور واریز می شود با این حال بسیاری از شهرداری های کشور با مشکل مالی مواجه اند که با اصلاح اساسنامه علاوه بر حل مشکل حقوقی، بخش زیادی از این مشکل نیز رفع خواهد شد.

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری و شهرداری های کشور کلید خورد

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور، اصلاح اساسنامه، برنامه ریزی و ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه گذار را از جمله موارد مهم و تاثیر گذار در بحث مدیریت شهری عنوان کرد که باید مورد توجه بیش از پیش سازمان همیاری شهرداری های کشور قرار گیرد.

صمیمی با بیان اینکه این سازمان در سال ۱۳۷۰ و با هدف ایجاد تحول در اقتصاد، توسعه کمی و کیفی مناطق و کمک به رفاه مردم شهر ایجاد و راه اندازی شده است، بر لزوم بهبود عملکرد مدیریت شهری تاکید کرد و ادامه داد: اساسنامه سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها براساس مقتضیات زمانی و مکانی استان‌ها و با مدیریت اقتضائی باید اصلاح شود تا بتوانیم به دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده امیدوار باشیم.

وی با عنوان اینکه در کشور یکهزار و ۴۵۵ شهر و ۳۹ هزار دهیاری وجود دارد، توسعه کمی و کیفی این مناطق را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: توسعه کمی بدون توسعه کیفی معنایی نخواهد داشت به طور مثال اگر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهری افزایش یابد اما زیرساخت‌های معابر و راهها ارتقاء پیدا نکند موجب ترافیک در شهر و ایجاد نارضایتی در بین مردم خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان همیاری نماد کار اقتصادی شهرداری های استان است، افزود: سازمان همیاری به لحاظ قانونی برای درآمد زایی شهرداری ها و کمک به امورات مدیریت شهری تاسیس شده است.

صمیمی اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های کشور مغفول مانده که با اصلاح اساسنامه به دنبال بهره گیری مطلوب از این ظرفیت هستیم تا با توجه به استعداد هر منطقه و متناسب با آن بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

نظر شما