شناسهٔ خبر: 69231614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جهادگران سلامت در منطقه پیرمورد بهمئی

با هدف بررسی مشکلات عشایر و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، جمعی از مسئولان شهرستان بهمئی در منطقه عشایری پیرمورد بهمئی حضور یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ امام جمعه شهر لیکک در جمع مردم مناطق عشایری این شهرستان گفت: هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در شرایط عادی در این منطقه زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش می یابد که نیازمند خدمت رسانی بهتر هستند.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای خدمات رسانی به روستائیان و عشایر افزود: نبود راه دسترسی مناسب، نبود آب آشامیدنی و نداشتن برق از مهمترین مشکلات و گلایه‌های اهالی این منطقه است که با حضور مسئولان شهرستان بهمئی تصمیمات لازم گرفته شد.
وی ادامه داد: علاوه بر مشکل آب شرب، از مهمترین مشکلات دیگر مناطق عشایری این منطقه، سخت گذر بودن ایل‌را‌های عشایری‌ است که اقدامات بازگشایی آن باید در دستور کار قرار گیرد.
در این برنامه جهادی خدمات متنوع بهداشتی، درمانی و کمک‌های معیشتی، داروی رایگان، مداوای بیماران و ارائه بسته‌های لازم انجام شد.
شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳ بخش است که در مجموع ۱۵۷ روستا را شامل می‌شود و منطقه عشایری پیرمورد با ۷۰ خانوار عشایری و بیش از هزار راس دام سبک در ۸۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است.
<div id="video-display-embed-code_11621554"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4357286/11621554?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما