شناسهٔ خبر: 69224913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در گلستان شدت گرفت

گرگان- ایرنا- رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان از تشدید طرح برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عباس مهاجربسطامی پنجشنبه شب در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که توقیف، جریمه و حبس در انتظار متخلفان است.

وی بیان کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق مردمی و به منظور ارتقاء انضباط اجتماعی و امنیت ترافیکی در سطح معابر درون شهری و جاده‌ها و معابر برون شهری طرح تشدید برخورد با خودروهای متخلف فاقد پلاک، پلاک مخدوش و تغییر و دستکاری در ارقام پلاک به مرحله‌ اجرا گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: پلیس عزم جدی در برخورد با خودروهای متخلفی که حادثه‌ساز هستند و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند، دارند.

وی تصریح کرد: پلیس با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات و همچنین تقویت و گسترش گشت‌های کنترل محسوس و نامحسوس به صورت قاطع برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان گفت: مخدوش نمودن یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه، نه تنها یک تخلف رانندگی، بلکه جرمی است که در بسیاری از موارد با هدف ارتکاب جرائم خشن صورت می‌گیرد.

مهاجربسطامی افزود: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات وسیله نقلیه موتوری تغییر و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن وصل کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برده یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

نظر شما