شناسهٔ خبر: 69218811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

شورای راهبردی می‌تواند نقش مهمی در توسعه خراسان شمالی ایفا کند 

اعظم قهرمانی

استاندار خراسان شمالی گفت: شورای راهبردی می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند و اثربخشی این شورا در سطح جامعه حائز اهمیت است. 

صاحب‌خبر -

محمدرضا حسین نژاد در نخستین جلسه با شورایی تحت عنوان شورای راهبردی و مطالبات مردمی که ۲۶ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: شورای راهبردی می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند و اثربخشی این شورا در سطح جامعه حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه در پیشرفت هر کشوری حضور مردم بسیار مهم است، افزود: مشارکت زمانی رخ می‌دهد که مردم تعلق خاطر داشته باشند.

حسین نژاد، وحدت، ایمان و رهبری را رمز موفقیت و پیروزی یک کشور دانست و افزود: این سه عامل را جمهوری اسلامی به دلیل رهبری با بصیرت مقام معظم رهبری، داراست.

وی با اشاره به اینکه راهبری مطالبات مردمی از طریق سه قوا انجام و پیگیری می‌شود، تصریح کرد: از این طریق، مطالبات به گوش مسئولان می‌رسد و داشتن جایگاه قانونی این شورا باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: استاندار به عنوان رئیس شورای تامین، می‌تواند در مسیر حفظ امنیت قدم بردارد و همسو با این شورا می‌تواند در مسیر پیگیری مطالبات مردمی اقدام موثر صورت دهد که باید از تمام امکانات و ابزارها هم بهره گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی مهم و قابل پیگیری در استان،  تامین آب بود، گفت:  تامین آب می تواند توسعه و پیشرفت عمرانی استان را رقم بزند لذا هدف گذاری اصلی را بر روی این موضوع قرار دادیم .

استاندار خراسان شمالی افزود: تامین آب پایدار در شرایط بحرانی و تکمیل پروژه های سد های استان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: توجه به زیر ساخت‌های آبی، احیای صنایع راکد و فعال شدن صنایع نیمه فعال، ایجاد اشتغال، برگزاری انتخابات بدون تنش، افزوده شدن کلاس های درسی، احداث راه های روستایی، بخشی از اقدامات استان در حوزه‌های مختلف است اما این پیشرفت‌ها با پرهیز از حاشیه ها انجام شد که نشأت گرفته از همدلی و انسجام اجزای حاکمیت است.

حسین نژاد، تحقق پیشرفت فرهنگی، عمرانی و اجتماعی استان را منوط به همدلی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست.

وی افزود: توجه به تشکل‌های مردم نهاد با رویکرد دینی و مذهبی بسیار مهم است زیرا این تشکل‌ها می‌توانند موجب پیوند مردم با مسئولان و پیگیری مطالبات شوند.

استاندار خراسان شمالی، فاصله گرفتن از مردم را موجب عدم توسعه دانست و گفت: مشارکت مردم در همه حوزه‌ها باید صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما