شناسهٔ خبر: 69217293 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برنامه‌هاي ويژه به مناسبت هفته تربيت بدني از زبان رييس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني

صاحب‌خبر -
برنامه‌هاي ويژه به مناسبت هفته تربيت بدني از زبان رييس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني
خبرگزاری آریا - رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در برنامه‌های هفته تربیت بدنی توجه مردم به اهمیت فعالیت بدنی و نیازشان به گنجاندن ورزش در برنامه روزانه را فرهنگ‌ساری خواهیم کرد.

علی خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون ورزش‌های همگانی به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف و آمایش سرزمینی و اقلیتی استان‌های سراسر کشور قرار است 31 طرح استانی با همت هیئت ورزش‌های همگانی استان‌های کشور و همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی از 26 مهر ماه برگزار شود. فدراسیون ورزش‌های همگانی در نظر دارد باتوجه به افزایش فقر حرکتی در جامعه ایران و روند پیری جمعیت در کشورمان برنامه‌هایی را در هفته تربیت بدنی در سطح کشور اجرا کنیم که توجه مردم به اهمیت فعالیت بدنی و نیازشان به گنجاندن ورزش در برنامه روزانه را فرهنگ‌سازی کند.
وی ادامه داد: باتوجه به رونمایی از اپلیکشین کاربردی و ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی با نام 《گامیران》رویدادها و پیاده‌روی‌های همگانی و همچنین چالش‌های ویژه‌ای به صورت انفرادی از طریق این نرم‌افزار طراحی شده که علاقمندان می‌توانند با شرکت در این برنامه‌‌ها از طریق اپلیکیشن از جوایز ویژه در اپلیکیشن گامیران و به مناسبت هفته تربیت بدنی بهره‌مند شوند. یکی از این طرح‌ها چالش قدم‌های سلامتی با گامیران ویژه کارکنان وزارت ورزش است که از 20 مهر تا دوم آبان ماه اجرا خواهد شد. همچنین با تلاش‌های کمیته روابط عمومی فدراسیون در نظر داریم در جریان تجمع 2000 نفری ورزش روزانه از موسیقی و سرود ملی ورزش‌های همگانی رونمایی کنیم و امیدواریم با افزایش تعداد این موسیقی‌های ملی و متناسب با فرهنگ ایرانی شاهد پهش نواهایی ایرانی در سطح بوستان‌ها و پارک‌ها در جریان برگزاری ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی باشیم.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: در ادامه برگزاری پیاده‌روی‌های همگانی در جمعه‌های هر هفته و طی مکاتبات با صدا و سیما قرار است مراسم پیاده‌روی خانوادگی از 3 شهر کرمانشاه، لردگان و تهران به صورت زنده از برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما پخش شود که در پایان این پیاده‌روی‌های سراسری در کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی، جوایز نفیسی به قید قرعه‌کشی اهدا شود.
خلیلی خاطرنشان کرد: افتتاحیه لیگ برتر مینی‌فوتبال هم قرار است به مناسبت هفته تربیت بدنی از 25 مهرماه در تبریز آغاز شود.
وی اظهار کرد: رقابت‌های فوتبال گل کوچک محلات با نام جام هواداری هفته پیش با میزبانی شهرستان محلات شروع شد که در این مسابقات بیش از 6200 تیم مشارکت دارند. همچنین مسابقات کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت در دو بخش مردان و زنان از 26 مهر تا 19 آبان ماه برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در 7 رشته والیبال، تنیس روی میز، فوتبال گل‌کوچک، شطرنج، شنا، داژبال و مهارت‌های چالشی و به میزبانی 7 شهر شیراز، ارومیه، ساری، تبریز، مشهد، گرگان و کرمانشاه برگزار می‌شود.
خلیلی در پایان گفت: در روز چهارم آبان ماه و به مناسبت جمعه پایانی هفته تربیت بدنی، جشنواره بزرگ ورزش همگانی و مسابقه دوی شهری در بوستان بزرگ ولایت در شهر تهران برگزار خواهد شد و از همه پایتخت‌نشینان برای حضور پرشور در این مراسم ورزشی و مفرح دعوت می‌کنیم.

نظر شما