شناسهٔ خبر: 69214573 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۵۶؛

رنو ساخت ایران به بازار آمد/ سایپا: قیمت محصول همان قیمت اروپاست

تیتر یک روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۶ مهر سال ۱۳۵۶ به جزئیات ماجرای قتل ۴ رباینده و نجات ۹۱ گروگان هواپیمای آلمانی در آن‌ کشور که توسط ۶۰ کماندوی ویژه آلمانی در ظرف ۵ دقیقه انجام گرفت اختصاص دارد. ایران هم این گروگانگیری سیاسی و هواپیما ربایی را محکوم کرده است. اطلاعات در خبری دیگر متن‌ کامل طرح طرح بیمه بیکاری را منتشر کرده که بیمه بیکاری جای غرامت اخراج را می گیرد و به کارگران اخراجی پس از تصویب قانون بیمه بیکاری، کماکان سالی ۱۵ روز سابقه کار پرداخت می‌شود. در کارخانه مذکور روزانه ۵۰ دستگاه اتومبیل رنو چهار در ساخته می‌شود و این شرکت اجازه مونتاژ جمعا ده هزار دستگاه اتومبیل چهار در رنو را در مرحله اول دارد و در مرحله بعد ساخت را شروع خواهد کرد. یک مقام آگاه در شرکت سایپا گفت: قیمت‌های اتومبیل‌های رنو مشابه در کشورهای اروپایی برای مصرف کننده بین ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان است و بطور مثال در سوئیس ۳۷ هزار تومان و در فرانسه و هلند ۳۶ هزار تومان‌ به فروش می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۶ مهر سال ۱۳۵۶ به جزئیات ماجرای قتل ۴ رباینده و نجات ۹۱ گروگان هواپیمای آلمانی در آن‌ کشور که توسط ۶۰ کماندوی ویژه آلمانی در ظرف ۵ دقیقه انجام گرفت اختصاص دارد. ایران هم این گروگانگیری سیاسی و هواپیما ربایی را محکوم کرده است.

اطلاعات در خبری دیگر متن‌ کامل طرح طرح بیمه بیکاری را منتشر کرده که بیمه بیکاری جای غرامت اخراج را می گیرد و به کارگران اخراجی پس از تصویب قانون بیمه بیکاری، کماکان سالی ۱۵ روز سابقه کار پرداخت می‌شود.

این روزنامه در تیتری دیگر از تغییرات وسیع در برنامه های تلویزیونی از سوم آبان خبر داده که مدت پخش برنامه های شبکه اول افزایش می یابد.

خبر دیگر هم‌ اینکه میزان تکالیف درسی دانش آموزان یکسان می‌شود و استاندارد تکالیف با توجه به خصوصیات جسمی و ذهنی مشترک دانش آموزان سراسر کشور تعیین خواهد شد.

از دیگر تیتر و خبرهای صفحه نخست اطلاعات امروز می‌توان به تغییر در نحوه امتحانات رانندگی در شهرستان‌ها و برنامه عزیمت و اقامت زائران حج اشاره کرد. عکس یک روزنامه هم به حریق ویران کننده در سرای امین در خیابان بوذرجمهری غربی اختصاص دارد‌.

اما آغاز فروش اتومبیل چهار در رنوی ایرانی، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن این خبر که در صفحه آخر روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

گفتگوی مدیران شرکت سایپا، تولید کننده اتومبیل‌های رنو برای قیمت گذاری رنو چهار در با مقامات مسئول مرکز بررسی قیمتها ادامه دارد و ممکن است ظرف چند روز آینده به نتیجه نهایی برسد و قیمت این اتومبیل اعلام شود.

قیمت اتومبیل دو در رنو حدود ۳۲ هزار تومان بود که چهار هزار دستگاه آن بوسیله شرکت سایپا به فروش رسید.

IMG_20241017_082507_866

شرکت سایپا که تولید کننده اتومبیل‌های ژیان نیز می باشد تاکنون دو هزار دستگاه اتومبیل چهار در رنو ساخته و آماده کرده است‌. فروش اتومبیل‌های مذکور تا روز شنبه آینده شروع خواهد شد و اگر قیمت‌های رسمی آن تعیین‌ نشده باشد قیمت اتومبیل را بطور علی الحساب دریافت خواهند کرد.

در کارخانه مذکور روزانه ۵۰ دستگاه اتومبیل رنو چهار در ساخته می‌شود و این شرکت اجازه مونتاژ جمعا ده هزار دستگاه اتومبیل چهار در رنو را در مرحله اول دارد و در مرحله بعد ساخت را شروع خواهد کرد.

یک مقام آگاه در شرکت مذکور گفت؛ قیمت‌های اتومبیل‌های رنو مشابه در کشورهای اروپایی برای مصرف کننده بین ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان است و بطور مثال در سوئیس ۳۷ هزار تومان و در فرانسه و هلند ۳۶ هزار تومان‌ به فروش می رسد.

IMG_20241017_082507_688

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما