شناسهٔ خبر: 69214532 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دختر طلایی کاراته ایران پس از قهرمانی در جهان؛

سعیدآبادی: باید جبران مافات می‌کردم/ امیدوارم کاراته به المپیک برگردد

تهران- ایرنا- قهرمان کاراته امیدهای جهان با بیان اینکه باید اتفاقات مسابقات جهانی دو سال قبل را جبران می‌کرد، گفت: طلای که در ایتالیا کسب کردم آغاز راه است و امیدوارم کاراته به المپیک برگردد تا در این رویداد نیز به موفقیت برسم.

صاحب‌خبر -

فاطمه‌زهرا سعیدآبادی که تنها مدال طلای کاروان کاراته ایران در مسابقات رده‌های سنی جهان در ایتالیا را کسب کرد در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: سطح مسابقات جهانی بالا بود و بیشترین تعداد شرکت کننده را نسبت به مسابقات سال‌های اخیر داشت. فکر می‌کنم این استقبال واقعا بی‌سابقه بود. وقتی کاراته‌کا برای رسیدن به فینال باید ۵ مبارزه را پیروز می‌شد، نشان از حجم بالای شرکت کننده و سختی کار دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه رنکینگ ۱۰ جهان در رده سنی امید را داشتم، دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده و سپس در چهار مبارزه به پیروزی دست یافته و به فینال رسیدم.

سعیدآبادی: باید جبران مافات می‌کردم/ امیدوارم کاراته به المپیک برگردد

کاراته‌کا پرافتخار کشورمان که مدال‌های متعددی در رده‌های سنی پایه دارد، ادامه داد: در فینال به مصاف حریفی از مصر رفتم که نفر اول رنکینگ جهان است. هرچند مبارزه با این حریف کمی ترس داشت، اما اجازه ندادم این مساله بر من غلبه کند و با برنامه و مقدر روی تاتامی حاضر شده و بسیار خوشحالم که مدال طلا را برای کشورم به ارمغان آوردم.

سعیدآبادی تصریح کرد: هرچند ۱۵ سال است کاراته را دنبال می‌کنم و چند مدال گرفته‌ام، اما ابتدای راه هستم و باید همین مسیر را ادامه بدهم تا در رده سنی بزرگسالان هم بتوانم به رنکینگ مناسبی برسم. من از کودکی وارد این رشته شدم و اهداف زیادی در آن دارم.

وی گفت: دو سال قبل هم در پیکارهای جهانی حضور داشتم و ناباورانه مدال را از دست دادم. انگیزه زیادی برای جبران مافات داشتم. خیلی تلاش کردم و شاید باورش سخت باشد، اما مطمئن بودم که در ایتالیا به موفقیت می‌رسم.

سعیدآبادی: باید جبران مافات می‌کردم/ امیدوارم کاراته به المپیک برگردد

قهرمان امیدهای جهان، گفت: امیدوارم کاراته وارد المپیک ۲۰۳۲ شود و بتوانم آنجا به بهترین مدال دست یابم. آن زمان باتجربه خواهم شد و مثل همه ورزشکاران آرزو دارم در المپیک به موفقیت برسم. آرزو می‌کنم کاراته دوباره به المپیک برگردد تا ما بتوانیم به هدف‌مان برسیم.

نظر شما