شناسهٔ خبر: 69212293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه:

۲ و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی در حفر چاه‌های نفت کشور، برون‌داد دانشگاه شیراز است

مرضیه جوانمردی فر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در تشریح دستاوردها و و فعالیت‌های دانشگاه شیراز بیان کرد: طی یک سال گذشته برون‌داد این دانشگاه در زمینه پژوهشی ۲ و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی در حفر چاه‌های نفت کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

 علی حفیظی امشب، ۲۵ مهرماه در رویداد بزرگ «شب علم دانشگاه شیراز» که برای نخستین بار در کشور در پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه در حوزه پژوهشی ۲ و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی در حفر چاه‌های نفتی کشور داشته است، گفت: این دانشگاه، محصولات متنوعی در دانش‌بنیان عرضه کرده است که برخی از آن‌ها در بازارهای جهانی در حال عرضه است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: دانشگاه شیراز در شهر فرهنگ و ادب بیش از ۸ دهه سابقه فعالیت دارد که در این ۸ دهه در خدمت ۱۵۰ هزار دانشجو بوده است.

حفیظی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه شیراز، ۷۰۰ رشته تحصیلی، ۳۵۰‌ آزمایشگاه، پژوهشگاه و پژوهشکده دارد، همچنین ۱۷ هزار دانشجوی در حال تحصیل، ۷۰۰ هیأت علمی و ۲ هزار همیار علمی دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز بین دانشگاه‌های‌ جامع رتبه‌بندی QS، رتبه سوم را کسب کرده است و جزو ۷۰۰ دانشگاه برتر دنیا است، همچنین ۵۰ پژوهشگر از دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شده‌اند.

حفیظی ادامه داد: دانشگاه شیراز در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش، فرهنگ، دانش‌بنیان، فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند و یکه‌تاز جنوب کشور است.

وی افزود: این دانشگاه در رویداد شب علم میزبان مردم است و گستره وسیعی از برون‌دادهای دانشگاه را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز هدف از برگزاری شب علم را آشنایی جوانان و نوجوانان با دانشگاه شیراز دانست و گفت: هدف از برگزاری این‌گونه برنامه‌ها تعاملی است که بین شهر و دانشگاه فراهم می‌شود.

حفیظی بیان کرد: در این رویداد ۱۲۰ غرفه برپا شده است و عموم مردم به وسیله سخنرانی‌های علمی با فعالیت‌ها، دستاوردها و امکانات دانشگاه آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ دانشجو و ۱۵۰ عضو هیأت علمی و ۳۰۰ کارمند دانشگاه شیراز در برپایی رویداد شب علم دانشگاه مشارکت و همکاری داشتند.

انتهای پیام

نظر شما