شناسهٔ خبر: 69212149 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال: سرمربی سابق تیم ملی فوتسال:

توقعات بالا از سرمایه گذاران بخش خصوصی، آسیب جدی حوزه ورزش است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران گفت: توقعات بالا از سرمایه گذاران بخش خصوصی، یکی از آسیب‌های جدی ورزش حرفه‌ای در کشور است.

صاحب‌خبر -

حسین شمس که برای مشاوره و نظارت بر تمرینات تیم فوتسال بهشتی‌سازه گرگان به گلستان سفر کرده است در جمع پیشکسوتان فوتبال و فوتسال گلستان گفت: توقعات بیجا حامی مالی را فراری می‌دهد.

وی اظهار داشت: فراری دادن سرمایه‌گذار بخش خصوصی و حامی مالی در ورزش، یک آسیب جدی است.

وی افزود: متاسفانه به جای کمک و حمایت از سرمایه‌گذار و حامیان مالی بخش خصوصی، درخواست‌های غیرمشروع زیادی به سوی آنان سرازیر می‌شود که موجبات فراری شدن آنها را فراهم می‌کند.

حال خوب عاشقان فوتبال با برد قطر

رییس کانون مربیان ایران همچنین گفت:همگان شب گذشته برتری شیرین چهار بر یک ملی‌پوشان فوتبال را مقابل قطر دیدند تا خاطره تلخ جام ملت‌های آسیا فراموش شود.

شمس با انتقاد از زیرسوال بردن و تخریب تیم ملی توسط کارشناس و گزارشگر بازی در رسانه ملی تصریح کرد: برد ایران در حالیکه در یک زمین بی‌طرف میزبان بودیم حال عاشقان فوتبال را خوب کرد.

وی ادامه داد: برخی از این برنامه‌های موجب تخریب فوتبال و فوتسال می‌شود همچنین نباید برای پخش زنده مسابقات ورزشی از تیم‌ها و باشگاه‌ها هزینه‌ای دریافت شود.

وی ادعا کرد: بیش از ۶۰ درصد درآمد باشگاه‌ها در دنیا از پخش زنده است که رسانه پرداخت می‌کند، اما در ایران قضیه بطور کامل برعکس است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل نابودی فوتبال و فوتسال کشور و البته همه رشته‌های ورزشی، دیده نشدن تیم‌های پایه و مسابقات آنها است.

شمس بیان کرد: در این موضوع مقصر باشگاه‌ها هستند که تمام فکر و تمرکز خود را به تیم اول معطوف کرده و به نوعی از رده‌های پایه که آینده‌سازان باشگاه‌های خود و تیم‌های ملی هستند، غافل شدند.

وی ادامه داد: براساس آماری که فیفا هر هشت سال ارائه می‌دهد، سال ۲۰۰۸ ایران هشت میلیون فوتبالیست داشت که در مسابقات حضور داشتند و این آمار در سال ۲۰۱۶ به ۱۶ میلیون نفر رسید که از این تعداد هشت میلیون و ۷۰۰ نفر دختر و پسر بودند که در مسابقات مدارس شرکت کردند.

گلستان نیازمند آکادمی تخصصی فوتسال است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: با توجه به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در فوتسال گلستان، نیاز است این سرمایه گذار مورد حمایت و توجه جدی همه جانبه مسوولان قرار گیرد.

شمس اظهار کرد: یکی از این حمایت‌ها احداث آکادمی تخصصی فوتسال است که آمار دانش‌آموزان دختر و پسر این رشته، نشان دهنده میزبان علاقه‌مندی و استقبال نوجوانان و جوانان از فوتسال است.

وی بیان کرد: این آکادمی می‌تواند به صورت یک روز در میان بطور کامل در اختیار دختران و پسران باشد و رده‌های پایه از هشت تا ۱۸ سال به صورت ۲ سال در میان آموزش و تمرین داده شوند.

وی تصریح کرد: تیم بهشتی‌سازه که ۸۰ درصد بازیکنان آن بومی هستند می‌تواند با چنین آکادمی، ضمن تامین نیاز خود از بازیکن غیربومی، بازیکن به تیم‌های دیگر هم صادر کند.

رییس کانون مربیان فوتبال گفت: این تیم امسال با شرایط و ادامه روند فعلی توان صعود به لیگ برتر را در لیگ دسته اول دارد.

تیم فوتسال بهشتی‌سازه گرگان یکی از سه نماینده فوتسال گلستان در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل جدید این رقابت‌ها است.

همچنین تیم‌های ماهوت شمال و مدافعین حرم هر ۲ از علی‌آباد کتول دیگر نمایندگان فوتسال گلستان در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل پیش رو هستند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما