شناسهٔ خبر: 69208731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برتری فیلم ساز بام ایران در جشن مهر سینمای ایران

شهرام ابراهیمی هنرمند عرصه فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری به عنوان هنرمند برگزیده استانی در سومین جشن مهر سینمای ایران معرفی و تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

سومین جشن مهر سینمای ایران با قدردانی و تجلیل از هنرمندان در سه بخش شامل هنرمندان برگزیده استان‌ها، کارگردانان موفق فیلم اول سینمایی و فعالان برگزیده حوزه زیرساخت و تولید فیلم و با حضور جمع بسیاری از چهره‌های سینمایی و مسئولان هنری در تهران برگزار شد.

در این مراسم شهرام ابراهیمی هنرمند عرصه فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری در کنار ۳۱ هنرمند از استان‌های دیگر در بخش هنرمندان برگزیده استان‌ها موردتقدیر قرار گرفت.

ابراهیمی متولد ۱۳۶۲ در شهرکرد است که سابقه بازیگری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سینما و تلویزیون را در کارنامه هنری خود دارد.

این هنرمند چهارمحال و بختیاری تحصیلاتش را در رشته‌های بازیگری و ادبیات نمایشی پیش برده و به عنوان مدرس دوره‌های آموزشی کارگردانی، نویسندگی و بازیگری مشغول به فعالیت است. وی تاکنون موفق به نگارش چندین نمایش‌نامه، ساخت مجموعه‌های مستند، کارگردانی فیلم‌های بلند، بازیگری در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و کسب جوایز ملی و بین‌المللی متعددی شده است.

کسب جوایزی همچون بهترین فیلم جشنواره بام ایران در سه دوره متوالی برای فیلم‌های بوی رز خشک، میم، ر، گ و ریسمان، بهترین کارگردانی فیلم در جشنواره دانشجویان کشور برای میم، ر، گ و بهترین ایده و اجرای فیلم کوتاه در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گوشه‌ای از افتخارات این هنرمند هم‌استانی به شمار می‌رود.

ابراهیمی در سال ۲۰۲۳ به عنوان عضو هیئت‌داوران بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم پیام به انسان در سنت پترزبورگ نیز انتخاب شد.

جشن مهر سینمای ایران در سومین سال برپایی خود از ۲۱ شهریور تا دهم مهر به‌منظور ایجاد گفتمان سینمایی و همچنین وفاق میان تمامی فعالان و هنرمندان عرصه سینما و فیلم‌سازی در استان‌ها برگزار شد که چهارمحال و بختیاری چهارشنبه ۲۸ شهریور میزبان این رویداد هنری بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای استان

نظر شما