شناسهٔ خبر: 69192805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بانوی کارآفرین کرمانی درگذشت

نصرت افضلی بانوی کارآفرین روستای ده زیار پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

بانوی کارآفرین نصرت افضلی که سالیان سال به منظور تولید و اشتغال در روستای ده زیار فعالیت می‌کرد، همزمان با شب وفات حضرت معصومه (س) در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این بانوی کارآفرین بیش از ۱۵ خانم نانوا را به صورت مستقیم و تعدادی را به صورت غیرمستقیم به اشتغال گرفته بود و به منظور تولید نان باکیفیت خانگی در استان کرمان فعالیت می‌کرد و زحمات زیادی برای معرفی روستای ده زیار به روستای نان کشیده بود.

از اهالی روستا نقل است که هر روز سحر بعد از خواندن نماز صبح و مناجات اقدام به خمیر کردن می‌کرد و در طول مدت نانوایی نیز وضو داشت و با خوشرویی و مهربانی از مشتریان و اهالی استقبال می‌کرد.

مرحوم کربلایی نصرت افضلی سال‌ها پیش به اتفاق همسر مرحومش کربلایی محمود افضلی یک خشت طلا را برای نصب در گنبد جدید امام حسین (ع) به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اهدا کرده بود و از محبین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود.

نان ده زیار در سطح استان کرمان معروف است و روزانه از این روستا چندین هزار قرص نان خانگی هیزمی با کیفیت برای عرضه به شهرستان‌های استان کرمان و حتی خارج از استان با هواپیما منتقل می‌شود.

نظر شما