شناسهٔ خبر: 69192684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون:

از ظرفیت‌های کانون برای تحول آفرینی فرهنگی و اقتصادی استفاده شود

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون در سفر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، خواستار استفاده از ظرفیت‌های کانون و مربیان آن  برای تحول آفرینی فرهنگی و اقتصادی در این مجموعه فرهنگی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در سفر اداری امین کمالوندی‌، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران کل حوزه اداری و مالی و سایر مدیران و مسئولان این حوزه به استان مازندران برنامه‌ها، طرح‌های کانون مازندران بررسی و از مراکز کانون پرورش و کانون زبان استان بازید شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در دو نشست شورای ادرای کانون مازندران که صبح 24 مهرماه در دفتر مدیرکل کانون مازندران برگزار شد به پیشینه کانون در حوزه تربیتی و تحول محتوایی آن پس از انقلاب اسلامی  و ظرفیت‌های وسیع این نهاد اشاره کرد و با تاکید بر نوآوری و تحول آفرینی افزود: لازم است تا ظرفیت‌های کانون را در حوزه کودک و نوجوان به جامعه و مخاطب هدف و سایر سازمان‌ها  تبیین نموده و توسعه بخشیم.

از ظرفیت‌های کانون برای تحول آفرینی فرهنگی و اقتصادی استفاده شود

وی مربیان را یکی از سرمایه‌های مهم کانون عنوان کرد و بیان داشت: هنر، دانش و توانمندی‌های کارشناسان و مربیان ما می‌تواند در راستای تحول آفرینی فرهنگی و اقتصادی بسیار موثر باشد و لازم است تا مدیران و معاونین کانون در این حوزه نقش آفرینی نمایند و در تعامل و ارتباط با سایر سازمان‌ها و حلقه‌های میانی به عنوان شریک فرهنگی از این ظرفیت استفاده کنند.

کمالوندی بر همین اساس، خطاب به معاونین کانون اظهار کرد: از منابع و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری برای ایجاد درآمد پایدار استفاده کنید.

معاون کانون پرورش فکری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت نقش مربی اشاره داشت و یادآور شد: در کانون همه مربی هستیم لذا باید مربی‌گری داشته باشیم و مهارت لازم را کسب کنیم و بکار بندیم.

اما در نشست دوم که عصر همان‌روز در مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری با حضور کلیه کارکنان این اداره‌کل و مسئولان و مربیان کانون مازندران به صورت حضوری و مجازی صورت پذیرفت؛ کمالوندی پیش از هر چیز به صحبت‌ها و انتظارهای دو نفر از اعضای منتخب دختر و پسر مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران  گوش سپرد و با تمجید از اندیشه و نگاه این اعضا گفت: بچه‌هایی که در کانون عضو می‌شوند و فعالیت می‌کنند به نسبت سایر همسالان خود از مهارت و عزت نفس بیشتری برخوردارند چرا که کانون اندیشه ساز است و بسیار از هنرمندان، اندیشمندان و صاحب‌نظران ما از این نهاد فرهنگی برخواسته‌اند و رشد و تبلور یافته‌اند.

 وی ادامه داد: کانون یکی از ویژگی‌های خوب کانون، فضای سالم، پرنشاط، و صمیمی آن است که سرشار از برکت و معنویت است.

او با بیان اینکه کار در کانون سعادت است؛ چرا که با معصوم‌ترین و پاک‌ترین موجودات عالم سرو کار داریم، اظهار داشت: مربیان و کارکنان ما بهرترین سرمایه‌های ما هستند و به واسطه‌ی این ظرفیت باید این سرمایه و توانمندی را به بیرون معرفی و عرضه کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب مربیان و کارکنان کانون از امید آفرینی و نشاط آفرینی صحبت کرد و گفت: با ایمان به زحمات و مجاهدت شما در کانون، تلاش کردیم در حوزه معیشت و ارتقای وضعیت اداری و مالی کانون توسعه صورت پذیرد و اعتقاد داریم در این حوزه باید قوی‌تر عمل نماییم.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طرح شاداب سازی در کانون هم سخن گفت و با تشریح آن در سه حوزه بیان داشت: تلاش کردیم در حوزه‌های منابع انسانی با تقویت حقوق و مزایا،  در حوزه فضای فیزیکی با نو سازی و زیبا سازی مراکز  و حوزه محتوایی با برگزاری جشنواره‌های نمایش، سرود، برنامه قاف، جشنواره قصه‌گویی و ... شاداب سازی، عینیت یابد.

وی در جمع بندی سخنان خود با اشاره به اینکه روحیه نشاط و امید در کانون مازندران بسیار خوب است، تصریح کرد: با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای ایجاد یک گفتمان فرهنگی تلاش نماییم  و خدمات به حوزه کودک و نوجوان را در جامعه توسعه بخشیم.

از ظرفیت‌های کانون برای تحول آفرینی فرهنگی و اقتصادی استفاده شود


در ابتدای این نشست، حامد فاضلی، مدیرکل کانون مازندران با ارایه گزارشی از برنامه‌ها و کارهای صورت گرفته این کانون و آمار تعداد مراکز کانون پرورش و کانون زبان و تعداد اعضا  زبان آموزان اشاره کرد و از توسعه طرح‌های عمرانی در استان، طرح شاداب سازی مراکز، گشایش مرکز نجوم نوشهر، مرکز نجوم بابل، توسعه طرح‌ها و پروژه‌های در دست ساخت از جمله مرکز نشتارود و قائمشهر و همچنین برپایی جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی و تولیدمحتوای فرهنگی و انتشار کتاب و نشریه تخصصی  به عنوان برخی از اقدام‌های عمرانی و فرهنگی  این کانون  یاد کرد.


لازم به ذکر است در فاصله میان نشست صبح و عصر، کمالوندی و فاضلی با استاندار مازندران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران دیدار و گفتگو داشت و ضمن معرفی ظرفیت‌های کانون، خواستار حمایت آنان از این نهاد متولی حوزه کودک و نوجوان شد.

گفتنی است: در این سفر یکروزه ، علی رفیعی، مشاور معاون توسعه و مدیریت منابع-  امیر محمد پور، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی - حامد ابراهیمی، مدیرکل امور مالی و ذیحسابی - مسعود امجدیان، رییس اداره حقوقی و  محمد حسین نوروزی، رییس نظارت بر طرح‌های عمرانی حضور داشتند و هر کدام به صورت جداگانه با رؤسا و کارشناسان حوزه‌های تخصصی خود در استان نشست داشتند.
 

در ادامه معاون توسعه مدیریت و توسعه منابع و مدیران و مسئولان ستادی با همراهی مدیرکل کانون مازندران و مسئولان مربوطه از مراکز کانون پرورش و کانون زبان در ساری بازید داشتند.


برای دیدن سایر تصاویر روی همین لینک کلیک کنید 

از ظرفیت‌های کانون برای تحول آفرینی فرهنگی و اقتصادی استفاده شود

نظر شما