شناسهٔ خبر: 69187375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

قطره منتشر کرد؛

«اسب‌های لگام گسیخته»؛ دومین رومان از چهارگانه یوکیو میشیما

«اسب‌های لگام‌گسیخته» دومین رمان در چهارگانه استادانه یوکیو میشیما و در پی اعتقاد او به تناسخ پی‌درپی است. هوندا، شخصیتی که در رمان برف بهاری نقش برجسته‌ای داشت، در چرخه تناسخ در رمان حاضر به عنوان قاضی و بعداً وکیل ظاهر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «اسب‌‎های لگام‌گسیخته» اثری است به قلم نویسنده ژاپنی یوکیو میشیما که در عین روایت داستانی مستقل به‌نوعی در ادامه رمان قبلی این نویسنده «برف بهاری» است. این اثر دومین رمان در چهارگانه استادانه اوست که در پی اعتقاد او به تناسخ پی‌درپی است. شیگکونی هوندا، شخصیتی که در رمان برف بهاری نقش برجسته‌ای داشت، در چرخه تناسخ در رمان حاضر به عنوان قاضی و بعداً وکیل در اینجا ظاهر می‌شود و تصویری از میهن‌دوستی و پایبندی به سنت در میان سامورایی‌ها را در دل جامعه‌ای که مدرنیته و صنعتی‌شدن آن را فراگرفته می‌آفریند.

این رمان ژاپنی با ترجمه فریبرز مجیدی به شرح وقایع توطئه‌آمیز در مورد ریشه‌ها و ماهیت تعصب ژاپنی در سال‌هایی که به جنگ منجر شد می‌پردازد - دورانی که افسردگی، تغییرات اجتماعی و خشونت سیاسی در آن مشخص شده است.اسبهای فراری شرح وقایع توطئه ایست در مورد ریشه‌ها و ماهیت تعصب ژاپنی در سالهایی که منجر به جنگ شد.

داستان کتاب بر محوریت شخصیتی به نام هوندا جریان دارد. یک قاضی سی‌وهشت‌ساله که از زندگی آرام و هماهنگی برخوردار است. مردی آینده‌دار که از داشتن فرزند محروم مانده اما در کنار همسرش روزگار را سپری می‌کند. اما حالا هوندا با دفتری از رویاها و خاطراتی روبرو می‌شود که مربوط به دوران جوانی و زمانی است که او دوست خود را از دست داد و اکنون آنچه در این دفتر به چشم می‌آید بیشتر شبیه به معماهایی است که باید رمزگشایی شود.

یوکیو میشیما، (۱۹۲۵_۱۹۷۰)، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده بیستم ژاپن به شمار می‌رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی‌شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می‌کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراگیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

چاپ دوم رمان اسب‌های لگام گسیخته اثر یوکیو میشیما، به همت نشر قطره با ترجمه فریبرز مجیدی در ۵۸۴ صفحه و به قیمت ۶۳۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما