شناسهٔ خبر: 69186992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوزدهمین دفتر استاندارد سازی زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: نوزدهمین دفتر استاندارد سازی این استان واقع در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در راستای اجرای روش توسعه و مدیریت دانش استاندارد، به استناد تفاهم نامه همکاری مشترک افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مهدی قهرمانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این دفتر افزود: شرکت اساتید در دوره های آموزشی، مشارکت در فرآیند تدوین استاندارد ملی و بین المللی، همکاری در فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی، مشارکت در امور ترویج استاندارد همچنین برگزاری دوره های آموزشی متناسب با دامنه فعالیت و وفق ضوابط استاندارد از جمله وظایف دفاتر استانداردسازی است.

وی اضافه کرد: ایجاد دفاتر استانداردسازی در سازمان ها می تواند کمک بسیار موثری در انجام این وظیفه داشته باشد و اداره کل استاندارد استان نیز از طریق همین دفاتر می تواند در راستای استانداردسازی فرایندهای درون سازمانی دستگاه ها مشاوره های لازم را ارائه کند.

این مسوول، ترویج و آموزش استانداردسازی با استفاده از ظرفیت این دفاتر و استفاده از توان علمی و پشتیبانی متخصصان دستگاه ها در زمینه اجرایی کردن ارکان استانداردسازی نوین در سطح ملی را از دیگر اهداف تعیین شده در این بخش اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برنامه های مهم دیگر اداره کل استاندارد استان در این راستا، شناسایی کارشناسان سازمان های دولتی و غیردولتی و اساتید دانشگاه ها و ترغیب آنها برای مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و ملی است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان بر اثربخشی حضور متخصصان کشور در تدوین استانداردهای بین المللی و سهم خواهی تدوین این استانداردها در سطح بین المللی، تاکید کرد و گفت: اگر استانداردی در مورد یک موضوع بین المللی تدوین شود به طور قطع پس از عملیاتی شدن آن در سطح کشورها در تجارت جهانی و تبادل کالا و خدمات تاثیرگذار خواهد شد.

وی یکی از برنامه های این اداره کل را گسترش دفاتر استاندارد سازی در استان با همکاری های بین بخشی ذکر کرد.

تاکنون ۱۹ دفتر استاندارد سازی در استان زنجان افتتاح شده است.

نظر شما