شناسهٔ خبر: 69183863 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد ۲ مدرسه دارالفنون در همدان

دو مدرسه دارالفنون دخترانه و پسرانه در پی موافقت‌نامه با بانک پاسارگاد در شهر همدان ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان و فامنین روز سه شنبه در حاشیه بازدید از موزه آموزش و پرورش همدان، با اشاره به انجام موافقت‌نامه با بانک پاسارگاد مبنی بر ایجاد دارالفنون دخترانه و پسرانه در شهر همدان گفت: ساخت این ۲ مدرسه ۱۵ کلاسه دخترانه و پسرانه بر عهده بانک پاسارگاد خواهد بود.

او، دارالفنون را نماد آموزش و پرورش رسمی در کشور دانست و گفت: دانش‌آموزان این شهر و استان می‌توانند با توجه به دیرینه آموزش و پرورش و افتخارات بزرگی که از دارالفنون به این طرف در کشور رقم خورده، با ورود به این مدرسه قدم‌های بلندی در پایتخت تاریخ و تمدن و شهر علم، فرهنگ، مجاهدت و ایمان است، بردارند.

نماینده مردم شریف همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی استان محل ساخت این دارالفنون را آماده و زمین انتخابی را در جای مناسبی که نماد تاریخ است مهیا کنند.

حاجی‌بابایی گفت: باید نگاه ویژه‌ای به این نوع مدارس باشد به طوری که از نظر کیفیت با مدارس دیگر متفاوت و نماد دارالفنونی خواهد بود که در تهران هم اکنون فعال است.

او از پیش‌بینی اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۸۸ و در مجلس ردیفی تحت عنوان ۱۰ موزه منطقه‌ای برای کشور تصویب شد که یکی از آنها موزه منطقه‌ای همدان بود.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر رتبه اول در ساخت این ۱۰ موزه متعلق به موزه همدان است، گفت: به تازگی در جدول ۱۲ بودجه ۱۴۰۳، ۲ هزار میلیارد ریال برای موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی از سفر وزیر میراث‌فرهنگی در هفته‌های آینده به همدان خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا تبلیغاتی در سطح بین‌الملل برای هگمتانه جهانی انجام شود.

او گفت: یکی از زوایای هگمتانه جهانی، موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن آن است و این موزه باید اشیای تاریخی منطقه را به نمایش بگذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مخزن امن و پیشرفت فیزیکی موزه گفت: با تزریق اعتبار در آینده نزدیک، افتتاح این موزه را شاهد بوده و برگ زرین دیگری در پایتخت تاریخ و تمدن رقم می‌خورد.

نظر شما