شناسهٔ خبر: 69181104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ضرورت مولدسازی برخی از اراضی اداره آموزش و پرورش در شهرستان قدس

فرماندار قدس ضمن تاکید بر نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در جهت ارتقاء سرانه آموزشی گفت: نبود زمین مشکلات عدیده‌ای را در شهرستان قدس ایجاد کرده و در جهت ساخت مدرسه مولدسازی برخی از اراضی اداره آموزش و پرورش که در شهرستان بلا استفاده می‌باشد، از ضروریات است. فرماندار قدس ضمن تاکید بر نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در جهت ارتقاء سرانه آموزشی گفت: نبود زمین مشکلات عدیده‌ای را در شهرستان قدس ایجاد کرده و در جهت ساخت مدرسه مولدسازی برخی از اراضی اداره آموزش و پرورش که در شهرستان بلا استفاده می‌باشد، از ضروریات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مشترک با شهرستان قدس به ریاست سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، باحضور وحید گلی‌کانی فرماندار قدس، بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی امام جمعه و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شهید فخری‌زاده فرمانداری برگزار شد.

گلی‌کانی در این نشست بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده در شهرستان قدس، تخصیص کد مدرسه‌ استعدادهای درخشان با پیگیری مجموعه فرمانداری، نماینده مجلس، آموزش و پرورش و دیگر عوامل بود، همچنین انجمن خیرین مدرسه‌ساز نیز بعد از 10 سال وقفه فعالیت خود را با برگزاری انتخاباتی آغاز نمود.

وی با بیان اینکه حدود 30درصد از شهرستان قدس واقع در بافت مسکونی است، افزود: نبود زمین مشکلات عدیده‌ای را در شهرستان قدس ایجاد کرده، کاربری‌های آموزشی تعریف شده در برخی از نقاط شهرستان دارای مشکلاتی مانند قرارگرفتن در حریم پادگان است که بایستی وضعیت آن مشخص شود.

فرماندار شهرستان قدس گفت: در راستای رفع این معضل بایستی در راستای مولدسازی این نوع زمین‌ها تصمیم‌گیری شود و در دیگر نقاط شهرستان با خریداری زمینی نسبت به ساخت مدرسه و ارتقاء سرانه آموزشی اقدام گردد.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس ادامه داد: مصوبه ساخت 4 مدرسه که از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به شهرستان است به دلیل نبود زمین ابتر مانده اما با مولدسازی این اراضی می توان در راستای اجرای آن اقدام نمود. 

گلی‌کانی افزود: باتوجه به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان  و اوقافی بودن اکثر اراضی شهرستان مجموعه اوقاف بایستی در ساخت مدرسه همانند مجموعه مدیریت شهری که بعد از چندین سال نسبت به ساخت 2 مدرسه یا مجموعه خیرین که 3 مدرسه در دست ساخت دارند، نقش ایفا کند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما