شناسهٔ خبر: 69177913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

10 استان کشور امروز بارانی می‌شوند

صاحب‌خبر -
10 استان کشور امروز بارانی می‌شوند
خبرگزاری آریا - کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وقوع بارش و وزش باد برای 10 استان طی امروز خبر داد.

امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز، سه‌شنبه 24 مهرماه، شرایط جوی نوار شمالی کشور با افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و احتمال رعدوبرق همراه خواهد بود و استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی تحت تأثیر این شرایط قرار می‌گیرند. همچنین، مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان نیز با شرایط مشابهی مواجه خواهند شد.
وی در ادامه توضیح داد: فردا در برخی نقاط شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت پنجشنبه در شمال غرب و جمعه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و شمال زنجان ادامه خواهد داشت.
به گفته این کارشناس هواشناسی تا روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب و مرکز کشور وزش باد شدت خواهد یافت و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این، دریای خزر، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: برای تهران نیز پیش‌بینی شده است که طی سه روز آینده آسمانی صاف همراه با افزایش وزش باد داشته باشد. بیشینه دمای امروز تهران نیز به 28 درجه و فردا به 26 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

نظر شما