شناسهٔ خبر: 69174408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

بی‌بی‌خاتون با لحاف چهل‌تیکه‌ش در یک کتاب؛

"خاطرات چهل‌تیکه" فرهنگ اصیل ایرانی را روایت می‌کند

کتاب «خاطرات چهل تیکه» به نویسندگی محمد گودرزی‌دهریزی و تصویرگری مهشید دارابی به زندگی و فرهنگ اصیل ایرانی می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، کتاب «خاطرات چهل تیکه» به نویسندگی محمد گودرزی‌دهریزی و تصویرگری مهشید دارابی به زندگی و فرهنگ اصیل ایرانی می‌پردازد.

در گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون آمده‌است: «خاطرات چهل‌تیکه» قصه مادربزرگ تنهایی به نام بی‌بی‌خاتون را روایت می‌کند که در شبِ یلدا (طولانی‌ترین شب سال) به تنهایی دور سفره یلدا نشسته و انتظار بچه‌هایش را می‌کشد؛ او از تنهایی، با تکه‌های رنگارنگ و به‌هم‌ دوخته لحافش حرف می‌زند. هر کدام از تکه‌ها داستان‌هایی از گذشته دور او را تداعی می‌کنند.

این کتاب، به شیوه داستان در داستان روایت شده و شامل یک داستان بیرونی مانند داستان بی‌بی‌خاتون و سه خرده داستان «لباس مدرسه»، «دزدان روسری» و «پای باندپیچی‌ شده» است.

این کتاب به تازگی نامزد دریافت جایزه از نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان شده بود.

کتاب «خاطرات چهل تیکه» در قطع خشتی با شمارگان ۲هزار نسخه برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۷۰هزار تومان از فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی https://digikanoon.ir/ و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور تهیه کنند.

"خاطرات چهل‌تیکه" فرهنگ اصیل ایرانی را روایت می‌کند

نظر شما