شناسهٔ خبر: 69174077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

انجام ۳۵ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از انجام ۳۵هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ایلام طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

یونس احمدی اظهار داشت: به جهت تامین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و لبنی از مراکزی که تحت نظر اداره دامپزشکی استان فعالیت می‌نمایند بازدید‌های روزانه به صورت مستمر توسط بازرسین بهداشتی در سطح استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: در راستای سلامت و بهداشت عمومی و نظارت بر اقلام و فرآورده‌های خام دامی، استحصالی و خوراک و نهاده‌های اولیه مصرفی در واحد‌های دام و طیور استان طی ۶ ماه سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۵ نوبت بازدید توسط بازرسین اداره کل دامپزشکی استان ایلام از مراکز موضوع ماده ۲ آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در این بازدیدمقدار ۱۸ هزار کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف از مراکز تولید، توزیع و عرضه ضبط شده است و همچنین به ۹۲۹ مورد از مراکز تذکر کتبی رعایت مسائل بهداشتی داده شده و در همین راستا ۱۴۱ مورد نمونه‌گیری برای قضاوت محصولات مختلف گرفته شده و تعداد ۱۰۳ واحد متخلف به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی و تعداد ۲ واحد پلمپ شده است.

وی ادامه داد: در بازدید از کشتارگاه‌ها تعداد هفت هزار و ۱۸۰ راس دام سبک (گوسفند و بز) کشتار شده که مورد بازدید قرار گرفته و برای ۱۳۵ هزار کیلوگرم از گوشت آنها اجازه مصرف صادر شده همچنین تعداد ۸۷۲ راس دام سنگین نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

نظر شما