شناسهٔ خبر: 69172053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس:

۱۱ فرزند خانواده زندانیان تحت پوشش بنیاد نخبگان فارس قرار دارند

دادستان مرکز استان فارس گفت: ۱۱ فرزند دارای استعداد برتر از بین خانواده‌های زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان شناسایی و به بنیاد نخبگان استان و انجمن خیرین نخبه پرور فارس معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، سید مصطفی بحرینی در ششمین نشست هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان کلان شهر شیراز که با حضور اعضا معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز در محل اتاق اصناف استان تشکیل شد، اظهار کرد: به مناسبت سال جدید تحصیلی ۱۵۰۰ بسته تحصیلی بین فرزندان دانش‌آموز خانواده‌های زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان شیراز و شهرستان‌های استان تهیه و توزیع شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی اداره کل زندان‌ها، انجمن زندانیان و بنیاد نخبگان استان که محوریت انجمن نخبه‌پرور فارس را داراست در آستانه امضا تفاهم نامه همکاری حمایتی قرار داریم که به واسطه آن فرزندان نخبه و دارای استعداد برتر زندانیان تحت پوشش توسط انجمن‌های حمایت زندانیان شیراز و ۱۷ شهرستان تابعه استان شناسایی و به مجمع خیریه نخبه‌پرور استان معرفی می‌شوند.

این مقام ارشد قضائی استان فارس تصریح کرد: پیگیری برای تحقق این مهم دارای اهمیت به‌سزایی در کاهش آسیب‌های ناشی از نبود سرپرست بر خانواده‌های زندانی است، تا علاوه بر اینکه احدی از فرزندان زندانیان از تحصیل باز نماند؛ چنانچه دانش آموزی نخبه و دارای استعداد برتر شناخته شوند از بسته‌های حمایتی جهت صیانت از استعداد و توانمندی آنان برخوردار شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱ فرزند دارای استعداد برتر از بین خانواده‌های زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان شناسایی و به بنیاد نخبگان استان و انجمن خیرین نخبه‌پرور فارس معرفی شده و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

به گزارش ایمنا، برای نخستین بار در کشور است که دادستانی مرکز استان فارس، اداره کل زندان‌ها و انجمن حمایت زندانیان به همراه بنیاد نخبگان استان اقدام به برنامه‌ریزی مدون و مؤثر در حمایت از جامعه نخبگانی و صیانت از استعداد اقشار آسیب پذیر (خانواده‌های زندانیان) داشته است.

نظر شما