شناسهٔ خبر: 69169000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان:

صنعت فولاد کشور به سهم ۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی رسیده است

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در حالی که صنعت فولاد با سهم ۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی و تاثیرگذاری ۱۶ درصدی در بازار سرمایه، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند اما سیاست‌های صادراتی کشور بیشتر تنبیهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از خوزستان ، امین ابراهیمی در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس تصریح کرد: نفس‌های فولاد به شمارش افتاده است و به دلیل چالش محدودیت برق حدود ۳ ماه با تعطیلی مواجه بودیم.  

تولید سالیانه فولاد تا سال ۲۰۲۳ به ۳۱ میلیون تن رسیده است.  

وی گفت: میزان مصرف داخلی کشورها نسبت به صادرات افزایش چشمگیری پیدا کرده است. پس از ورق، محصول میانی بیشترین صادرات جهانی را داشته است. پس از گندله سنگ آهن، بیشترین حجم صادرات متعلق به محصولات میانی است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه روند صادرات روسیه به اتحادیه اروپا یک روند نزولی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز چین به دلیل کاهش تقاضای داخلی، از یک کشور مصرف‌کننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شده است.
وی افزود: بیشترین سهم صادرات غیرنفتی مربوط به صادرات پتروشیمی و پایه نفتی است و پس از آن صادرات زنجیره فولاد در رتبه دوم قرار دارد. با توجه به توانمندی صنعت فولاد کشور، امکان افزایش صادرات زنجیره فولاد به بیش از ۱۰ میلیارد دلار و کسب سهم بیش از ۲۵ درصدی از صادرات غیرنفتی فراهم می‌باشد.

ابراهیمی، چالش‌های اصلی صادرات را شامل کاهش قدرت رقابت شرکت‌های فولادی، کاهش تمایل شرکت‌های کشتیرانی برای حمل محصول، ورود شرکت‌های فولادی روسیه و چین به بازارهای آسیای جنوب، محدودیت انرژی و کاهش چشمگیر تولید، نرخ ارز، توسعه و افزایش کارخانه‌های فولادسازی کشورهای منطقه و ...‌. عنوان کرد.
 

46

نظر شما