شناسهٔ خبر: 69168999 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تحقیقات جدید زمان دقیق تمرکز مغز را کشف کرد

بر اساس تحقیقاتی جدید در بریتانیا دامنه توجه و تمرکز بزرگسالان در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

فرارو- در زندگی مدرن حفظ توجه و تمرکز با وجود تلفن‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی و پیام‌های بی‌پایان غیرممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، بر اساس نظرسنجی از ۲۰۰۰ نفر در بریتانیا، دامنه توجه بزرگسالان به وضوح کاهش پیدا کرده است. این تحقیقات نشان داد که یک بزرگسال بریتانیایی معمولی می‌تواند به طور متوسط فقط ۱۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه بر کار‌ها تمرکز کنند. وضعیت برای جوانان بدتر است. اکثر افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله اعتراف کردند تنها ۶۰ ثانیه می‌توانند توجه و تمرکز خود را حفظ کنند.

بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از شرکت کنندگان فاش کردند که دامنه توجه آنها در سال‌های اخیر بدتر شده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که میانگین توانایی بریتانیایی‌ها برای گوش دادن به صحبت‌های شریک زندگی خود اغلب تنها حدود ۱۹ دقیقه طول می‌کشد. این مطالعه نشان داد که خستگی، استرس و حواس‌پرتی ناشی از تلفن‌های همراه از مهمترین دلایلی هستند که بزرگسالان به از دست دادن تمرکز خود ربط دادند.

تحقیقات جدید زمان دقیقی که مغز می‌تواند تمرکز خود را حفظ کند را کشف کرده‌اند / ترجمه

 اعلان‌های مداوم بر روی تلفن‌های همراه، رسانه‌های اجتماعی و دسترسی فوری به اطلاعات می‌تواند بر توانایی افراد برای حفظ تمرکز برای دوره‌های طولانی تأثیر می‌گذارد. البته تنها فناوری مقصر نیست؛ استرس و خستگی نیز نقش مهمی در این موضوع دارند. وقتی افراد خسته می‌شوند یا درگیر استرس هستند، تمرکز کردن بسیار سخت‌تر می‌شود. این نظرسنجی همچنین نشان داد که افراد در رسیدگی به امور مالی تنها می‌توانند به طور متوسط ۱۹ دقیقه و ۴۹ ثانیه تمرکز کنند و برای انجام وظایف در محل کار این میزان کمی بیشتر در ۲۰ دقیقه و ۴۰ ثانیه است. تنها یک پنجم (۲۲ درصد) از شرکت کنندگان گفتند که وضعیت توجه و تمرکزشان در سال‌های اخیر بهبود یافته است.

در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت اعلام کرد که میانگین حد توجه انسان‌ها فقط ۸ ثانیه است که حتی از حد توجه یک ماهی قرمز نیز کوتاه‌تر است. البته این عدد و رقم از آن زمان به دلیل فقدان منبعی معتبر رد شده است. از میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، ۳۹ درصد اعتراف کردند که وقتی علاقه خود را به چیزی از دست می‌دهند، بیشتر تلفن همراه خود را چک می‌کنند. در حالی که ۴۵ درصد از شرکت کنندگان دائما بین کار‌های مختلفی میچرخند و ۴۲ درصد به خود اجازه می‌دهند غرق خیال پردازی شوند.