شناسهٔ خبر: 69167440 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

به مناسبت هفته فرهنگ ارمنی و روز ابداع حروف ارمنی؛

نمایشگاه فرهنگی هنری یسپان

صمد مومنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران از نمایشگاه فرهنگی هنری یسپان که به مناسبت هفته فرهنگ ارمنی و روز ابداع حروف ارمنی برپا شده بود، بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران؛ صمد مومنی رئیس اداره 23 مهر از نمایشگاه فرهنگی هنری انجمن یسپان که با همکاری موزه آرادک مانوکیان برگزار شده بود، بازدید به عمل آورد.

 هایگاز رئیس هیئت مدیره این مجموعه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ و ادب و آشنایی با آثار هنرمندان معاصر ارمنی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش کوچکی از آثار هنرمندان در زمینه مجسمه سازی، نقاشی، فرش، سوزن دوزی و تجسمی به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه گفت: مناسبات موجود بین اقوام ارمنی و ایرانی به قدمت تاریخ و فرهنگ آنان است، ایرانیان و ارمنیان به دلیل همسایگی و همجواری، مشترکات بسیاری در آیین ها، باورها و زمینه های فرهنگی با یکدیگر دارند. این همزیستی که با حسن نیت و مسالمت همراه بوده، خود منشا آثار ارزنده ای شده است اما با وجود این نیاز مبرم به شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ و ادب، تاریخ و تمدن غنی ملت ارمنی وجود داشته است.

اله وردی مسئول انجمن سیپان نیز ضمن خیرمقدم بیان داشت: جامعه ارمنیان ایران، هنرمندان، ادیبان و فرهیختگان بسیاری را نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی معرفی کرده اند که این برای ما مایه افتخار است که این فرهیختگان در کشور ایران رشد و پرورش یافته اند و امروز آثارشان آوازه جهانی یافته اند.

در پایان صمد مومنی ضمن تشکر از اعضای این انجمن از هنرمندان این مجموعه دعوت کرد تا برای نمایش آثارشان از فضای گالری گل نرگس واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران بهره مند شوند.

نظر شما