شناسهٔ خبر: 69165340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۱۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه گاز خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نیمه نخست امسال برای تقویت شبکه و زیرساخت های گاز در شهرهای اسفراین، گرمه و جاجرم استان هزینه شد.

صاحب‌خبر -

سید محمود هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای پنج طرح تقویت شبکه گاز در استان، اظهار کرد: این طرح ها شامل اجرای پنج کیلومتر خط تغذیه ۱۲ اینچ تقویتی صنایع با ۱۵۰ میلیارد ریال، اجرای پنج کیلومتر خط تغذیه ۱۸ اینچ، پنج کیلومتر خط توزیع ۱۶۰ در شهر اسفراین با ۳۵۰ میلیارد ریال، اجرای پنج کیلومتر خط انتقال ۱۰ اینچ برای تامین گاز آلومینا با ۸۰ میلیارد ریال و ۲ کیلومتر خط انتقال تقویتی شهرستان جاجرم و گرمه با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای ۶ طرح تقویتی شبکه و زیر ساخت های گاز در استان اختصاص یافت که در سال جاری عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی ادامه داد: این طرح ها شامل تقویت شبکه، اجرای شبکه تغذیه، نصب ایستگاه سی جی اس و افزایش ظرفیت ایستگاه در شهرهای بجنورد، آشخانه، جاجرم، گرمه و شهر غلامان است.

وی مهمترین اقدامات شرکت گاز خراسان شمالی در حوزه بهره برداری از تاسیسات را شامل رفع ایرادات و اطمینان از آماده به کاری سامانه مانیتورینگ با پوشش ۵۶ ایستگاه شامل نقاط برداشت، مصارف فوق عمده و سی ان جی، آسیب شناسی اماکن و تاسیسات و برنامه ریزی برای حفاظت از آنها، استقرار نیروهای بسیج در اماکن و تاسیسات در معرض خطر، ایجاد تیم های واکنش سریع برای اعزام به مناطق دچار بحران عنوان کرد.

هاشمی گفت: تعمیرات اساسی تمامی ایستگاه های تقلیل فشار، آماده سازی هیترها قبل از فصل سرما، آماده سازی اسپول های بحران به تعداد مورد نیاز، تامین اقلام یدکی و مصرفی کلیه ایستگاه ها، نصب گیج فشار در انتهای خطوط با ظرفیت قطع بالا جهت پایش مستمر و اتخاذ تصمیمات به موقع و تهیه اطلاعات مشترکان برای ارسال پیامک احتمالی، تهیه فهرست اولویت بندی قطع گاز مشترکان از تدابیر این شرکت برای فصل سرما است.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهری زیر پوشش گاز در خراسان‌شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما