شناسهٔ خبر: 69162807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انصارالله: آمریکا جبهه جدیدی در یمن باز کند، پاسخ بی‌سابقه می‌دهیم

زینب غلامی

صنعا برای پاسخ به تلاش‌های واشنگتن که با هدف متوقف کردن عملیات نظامی ارتش یمن در حمایت از ملت‌های فلسطین و لبنان صورت می‌گیرد، با افزایش عملیات‌های نظامی علیه رژیم صهیونیستی آماده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منابع نزدیک به جنبش انصارالله یمن به الاخبار گفتند: نیروهای صنعا برای تمام احتمالات آماده هستند و گشودن هرگونه جبهه آمریکایی-اسرائیلی از طریق گروه‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی با پاسخی فراتر از تمام پیش‌بینی‌ها روبرو خواهد شد و جنبش انصارالله را به سطحی خواهد کشاند که در آن منافع طرف آمریکایی دیگر در امنیت نخواهند بود.

این منابع افزایش عملیات پشتیبانی یمن و گسترش دامنه آن در صورت انفجار وضعیت نظامی در داخل یمن توسط آمریکایی‌ها و همپیمانانشان در منطقه را پیش‌بینی کردند. این اقدام در پی سرعت گرفتن مقدمه‌چینی‌ها برای اجرای طرح تنش نظامی آمریکا با مشارکت عربستان و امارات صورت می‌گیرد.

منابع مذکور اعلام کردند نیروهای صنعا تمام تحرکات آمریکا در داخل و خارج و هرگونه تحرکات نظامی گروه‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی در امتداد جبهه‌های ساحلی جنوب الحدیده و همچنین مناطق بین استان‌های لحج، تعز، الضالع، البیضاء، شبوه، مأرب و الجوف را رصد می‌کنند.

این منابع تاکید کردند با هرگونه تنش جدیدی از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ائتلاف سعودی اماراتی به عنوان جبهه پشتیبانی از رژیم صهیونیستی مقابله خواهد شد.

در راستای تشدید تنش توسط آمریکا «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا به یمن با «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد نیروهای دولت دست نشانده عدن و تعدادی از فرماندهان گروه‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی در واشنگتن برای دومین روز متوالی با حضور فرماندهان نظامی آمریکایی برای بررسی اجرای طرح تنش نظامی آمریکا دیدار کرد. این طرح ماه میلادی گذشته توسط وزارت دفاع آمریکا تصویب شده بود.

همچنین «استفن فاجن» سفیر آمریکا در یمن مذاکراتی با تعدادی از رهبران حزبی گروه‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی در چارچوب اجرای طرح مذکور برگزار کرد.

شهر مأرب نیز شاهد دیدارهای بین «سلطان العراده» استاندار مأرب و مسؤولان وابسته به «طارق صالح» فرمانده گروه‌های مورد حمایت امارات در ساحل غربی بود.

منابع اطلاعاتی در صنعا به الاخبار گفتند دیدارهای بین حزب اصلاح از طریق العراده و فرماندهان وابسته به طارق صالح که برای نخستین بار صورت می‌گیرد بعد از تماس سفیر آمریکا در یمن با ۲ طرف و تاکید وی بر اهمیت ایجاد اتاق عملیات نظامی مشترک برای تشدید تنش در جبهه‌های مأرب علیه نیروهای صنعا و با هدف فشار بر ارتش یمن برای توقف عملیات‌های خود در حمایت از غزه و لبنان صورت گرفت.

تشدید تنش اخیر آمریکا علیه صنعا بعد از آن صورت می‌گیرد که صنعا با پیشنهاد لیندرکینگ که طی سفر اخیر وی به عراق مطرح شده بود، مخالفت کرد.

به گفته فعالان یمنی مقیم آمریکا لیندرکینگ طی سفرهای خود به عراق دیدارهایش را با مسؤولان این کشور از جمله «فواد حسین» وزیر خارجه عراق افزایش داد.

در حالی که صنعا برای پاسخ به کشورهای ائتلاف در صورت گشودن جبهه‌هایی به نفع رژیم صهیونیستی در استان‌های جنوبی آماده می‌شود، اطلاعات عربستان کمپین رسانه‌ای را به راه انداخت تا از طریق آن از اهمیت عملیات یمن بکاهد.

همچنین از طریق برخی رسانه‌های خود مدعی شده که عملیات انصارالله یمن علیه کشتی‌های عازم اراضی اشغالی در دریای سرخ متوقف شده است.

در این راستا «عبدالله آل هتیله» معاون سردبیر روزنامه عکاظ عربستان مدعی شد که عملیات دریایی نیروهای صنعا متوقف شده است.

این کمپین همزمان با چراغ سبز ریاض به هبران گروه‌های مورد حمایت عربستان در جنوب یمن برای مشارکت در دیدارها در واشنگتن با هدف مهار عملیات یمن است. این نشان دهنده دست داشتن عربستان در مقدمه چینی برای اجرای طرح آمریکایی است که هدف آن گشودن جبهه‌ای به نفع رژیم صهیونیستی در داخل یمن است.

انتهای پیام

نظر شما