شناسهٔ خبر: 69157767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۵۳؛

تلویزیون ها رنگی می شود

سازمان ملل نهضت فلسطین را به رسمیت شناخت. این خبر یکی از تیترهای مهم صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۳ مهر سال ۱۳۵۳ است. در این جلسه ۱۰۵ کشور به سود شرکت نمایندگان فلسطین در جلسات مجمع عمومی رأی دادند و رای ۷ کشور عضو بازار مشترک، ممتنع بود. خلعتبری وزیر خارجه ایران هم در نیویورک اعلام کرده که تهدید کشورهای نفت خیز کمکی به حل دشواری‌های اقتصادی غرب نمی کند. یک مجله چاپ بیروت هم شاه ایران را سخنگوی جهان سوم دانسته است سیستم تلویزیون رنگی ایران ظرف چند هفته آینده تعیین خواهد شد. گزارش امروز دیدبان تاریخ است. ظرف سه تا چهار هفته آینده، سیستم تلویزیون رنگی ایران انتخاب خواهد شد. و (پال) یا (سکم)‌ از طرف سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران، بعنوان سیستم‌ رنگی ایران شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سازمان ملل نهضت فلسطین را به رسمیت شناخت. این خبر یکی از  تیترهای مهم صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۳ مهر سال ۱۳۵۳ است. در این جلسه ۱۰۵ کشور به سود شرکت نمایندگان فلسطین در جلسات مجمع عمومی رأی دادند و رای ۷ کشور عضو بازار مشترک، ممتنع بود.

تیتر اول اطلاعات امروز هم‌ به وام دولت برای تمام صنایع ساختمانی اختصاص پیدا کرده است و تا یکماه دیگر هم قیمت صادراتی اتومبیل‌های سال ۱۹۷۵ اعلام‌ می‌شود گویا واردات اتومبیل‌های مدل ۷۵ هم آغاز شده است.

خلعتبری وزیر خارجه ایران هم در نیویورک اعلام کرده که تهدید کشورهای نفت خیز کمکی به حل دشواری‌های اقتصادی غرب نمی کند. یک مجله چاپ بیروت هم شاه ایران را سخنگوی جهان سوم دانسته است.

ده هزار و پانصد تن برنج آمریکایی هم با یک کشتی وارد ایران شده اما شرکت‌های تعاونی اعلام‌ کرده اند تا قیمت برنج داخلی نشکند خرید نمی کنند.

خبر آخر هم اینکه طرح نجات حادثه دیدگان در انجمن شهرستان تهران تهیه شده که طبق آن‌ برای بیمارستانهایی که از پذیرفتن حادثه دیدگان خودداری کنند مجازات در نظر گرفته شده است.

سیستم تلویزیون رنگی ایران ظرف چند هفته آینده تعیین خواهد شد. این خبر که در صفحه اول روزنامه امروز اطلاعات چاپ شده متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20241014_075318_567

ظرف سه تا چهار هفته آینده، سیستم تلویزیون رنگی ایران انتخاب خواهد شد. و (پال) یا (سکم)‌ از طرف سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران، بعنوان سیستم‌ رنگی ایران شناخته می‌شود.

کارخانه های داخلی سازنده تلویزیون اکنون در انتظار اعلام قطعی تصمیم سازمان رادیو تلویزیون هستند و پیش بینی می‌شود دو تا سه کارخانه سازنده تلویزیون‌های سیاه و سفید، کار ساخت تلویزیون‌های رنگی را آغاز کنند.

متخصصین اظهار نظر می کنند در سیستم‌ پال که سیستمی آلمانی است ساخت دستگاه‌های تلویزیونی ارزانتر تمام  می‌شود و احتمالا یک دستگاه گیرنده رنگی سیستم‌ پال، سیصد تا چهارصد تومان از سیستم سکم که فرانسوی است ارزان‌تر خواهد بود.

همین‌ کارشناسان می افزایند چون انتخاب سیستم تلویزیون رنگی ایران با یک بررسی و مطالعه همه جانبه صورت می گیرد و جنبه های مختلف فنی و اقتصادی آن روشن‌ می‌شود لذا نمی توان ارزانتر تمام‌ شدن دستگاه‌های گیرنده را در سیستم‌ پال دلیل کافی و قانع کننده انتخاب این‌ سیستم دانست.

IMG_20241014_075318_681

مدیران واحدهای تولید کننده تلویزیون ایران معتقدند که برای ساخت تلویزیون رنگی در ایران حداقل به یکسال وقت لازم است و یقینا تولید تلویزیون رنگی در ایران قیمتهای موجود در بازار را خواهد شکست.

در یکی دو هفته قبل از بازی‌های آسیایی تهران هم، دو سه شرکت داخلی اقدام به واردات تلویزیون رنگی کردند و آنرا به قیمت‌های ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بفروش رساندند.

IMG_20241014_075319_015

در مورد عرضه ده‌ها هزار تلویزیون سیاه و سفید برای اجرای طرح آموزش تلویزیونی کشور نیز مدیر یکی از واحدهای داخلی گفت؛ خوشبختانه کارخانه های سازنده تلویزیون در حال حاضر موجودی زیادی دارند و در صورتیکه وزارت آموزش و پرورش از آنها بخواهد، هزاران تلویزیون سیاه و سفید ظرف مدت کوتاهی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما