شناسهٔ خبر: 69152584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش اندونزی: دستوری برای افزایش نیروهای یونیفل در لبنان دریافت نکرده‌ایم

تهران- ایرنا- فرمانده ستاد ارتش اندونزی اعلام کرد که دستوری برای افزایش نیروهای اندونزیایی حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در لبنان صادر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، مارولی سیمانجونتاک فرمانده ستاد مشترک ارتش اندونزی، امروز اعلام کرد: تا این لحظه دستوری برای افزایش نیروهای ارتش کشورمان در نیروی حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در لبنان دریافت نکرده ایم.

وی افزود: چنین دستوراتی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح ملی اندونزی صادر می‌شود و در صورت دریافت آن، آماده اعزام نیروی بیشتر خواهیم بود.

سیمانجونتاک اظهار داشت: وضعیت لبنان و ۲ تن از نیروهای یونیفل اندونزی که در حمله نیروهای دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی (IDF) مجروح شده‌اند، بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیروهای یونیفل، از جمله نیروهای ارتش اندونزی، مجاز به مداخله در درگیری مسلحانه میان نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان نیستند.

رئیس مرکز اطلاعات نیروهای مسلح اندونزی، تایید کرده است 2 سرباز یونیفل اندونزی در این حمله دچار جراحات سطحی شده‌اند اما حال عمومی آنها خوب است.

طبق گزارش‌های رسمی یونیفل، یک تانک اسرائیلی برج دیدبانی یونیفل در مقر این نیروها در ناقوره لبنان را هدف قرار داده و به آن شلیک کرده است.

یونیفل هشدار داد هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح، نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است و افزود: این مساله را با نیروهای (رژیم) اسرائیل مطرح کرده است.

نظر شما