شناسهٔ خبر: 69152104 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبود مقطعی شیرخشک در کاشان فقط مربوط به ۲ برند خاص است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کمبود مقطعی شیرخشک در کاشان فقط مربوط به ۲ برند خاص است.

صاحب‌خبر -

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به برخی از گلایه‌های شهروندان از کمبود شیرخشک در داروخانه‌های سطح شهرستان کاشان گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اقدامات جدی را برای رفع این مشکل آغاز کرده است.

محمداسماعیل شهاب الدین افزود: در حال حاضر برخی برند‌های خاص شیرخشک به صورت سهمیه‌ای در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه کمبود مقطعی مربوط به دو برند خاص است، تصریح کرد: با توجه به نظر پزشک معالج و داروساز، امکان جایگزینی برند‌های شیرخشک با توجه به گروه سنی و شرایط کودک نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اطلاع دقیق و به روز از داروخانه‌های دارای موجودی شیرخشک، معاونت غذا و دارو اپلیکیشن TTAC راه‌اندازی کرده است و شهروندان با نصب این اپلیکیشن می‌توانند به راحتی و در هر زمان از آخرین وضعیت موجودی شیرخشک در داروخانه‌های شهر مطلع شوند.

شهاب الدین با اشاره به اینکه از شهروندان درخواست می‌کنیم اپلیکیشن TTAC را نصب کنند، افزود: معاونت غذا و دارو پیگیری‌های لازم را برای رفع کامل این مشکل ادامه خواهد داد و به زودی شاهد رفع کامل کمبود شیرخشک در شهرستان کاشان خواهیم بود که تا حل این مشکل از شهروندان انتظار داریم تا از خرید بیش از نیاز شیرخشک خودداری کنند تا از ایجاد کمبود کاذب جلوگیری شود.

وی  با اشاره به کشف بیش از هفت تن گلاب و عرقیات گیاهی فاقد استاندارد در کاشان خاطرنشان کرد: این محصولات به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و جعل پروانه ساخت در یک کارگاه غیرقانونی و فاقد مجوز تولید شده بودند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این محموله قبل از عرضه به بازار کشف و با اخذ دستور مقام قضائی، با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو جمع آوری شد.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اطلاع دهند.

شهاب الدین افزود: شهروندان می‌توانند برای بررسی اصالت کد بهداشتی درج شده بر روی محصولات غذایی به سامانه http://fdacrm.ir مراجعه کنند و فهرست فرآورده‌های سلامت محور غیرمجاز و تقلبی و قاچاق را از طریق لینک https://fda.gov.ir/fake مشاهده نمایند.

نظر شما