شناسهٔ خبر: 69150714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد؛

پذیرش دانشجو در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با امکانات ویژه

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بالاترین سطح امکانات دانشجو می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، فاطمه شاهرضایی امروز  یکشنبه (۲۲ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه نتایج آزمون سراسری روز گذشته شنبه ۲۱ مهرماه منتشر شده است، مجموعه جهاد دانشگاهی که دارای موسسه آموزش عالی بوده که در استان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۸۴ موافقت قطعی خود را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ کرده و در حال حاضر حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجو فعال در ۱۸ کد رشته کارشناسی، هفت کد رشته کارشناسی ارشد و سه کد رشته کارشناسی ناپیوسته دارد که هدف رشته‌های کارشناسی پیوسته است و از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد. 

وی افزود: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی برخلاف سایر موسسه ها موسساتی که در استان فعال هستند و در یک ساختار و زیست بوم فناوری واقع شده و موسسه آموزش عالی یکی از اجزای زیست بوم فناوری است که در جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت است.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: سایر اجزای این زیست بوم که در کنار موسسه وزش عالی جهاد دانشگاهی فعالیت دارند و به پیشبرد اهدافی که در موسسه است کمک می‌کنند، معاونت آموزش و فناوری و کارآفرینی است که متولی برگزاری ورودی‌های آموزش عالی کوتاه مدت بوده و هدف این است که اجزای زیست بوم هم افزایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در معاونت آموزش و کارآفرینی دپارتمان‌های تخصصی متناسب با رشته‌های تحصیلی در موسسه آموزش عالی مستقر است که دوره‌های مهارت افزایی و توانمندسازی، مهندسی شبکه، برنامه نویسی و طراحی وب برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: تسهیلاتی در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که با هزینه کمتر بتوانند از مزایای موسسه بهره‌مند شوند. 

شاهرضایی گفت: موسسه آموزش عالی تنها موسسه همجوار با تنها برج علم و فناوری فعال در غرب کشور است که حدود ۷۰ الی ۸۰ شرکت دانش بنیان و یکصد واحد فناور در این برج مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: موسسه آموزش عالی دانشجویان را با توجه به رشته تخصصی که دارند با فعالیت‌های واحد فناور آشنا کرده و اگر ایده ای داشته باشند در سطح دانشجویی به پرورش ایده کمک می‌کند و ساختارهایی را پیش روی دانشجویان قرار می‌دهد که یک دانشجو در حین تحصیل با ساختارهای فناورانه روش‌های ارائه ایده و رشد ایده آشنا شود.

شاهرضایی تشریح کرد: موقعیت مکانی موسسه نسبت به سایر مراکز آموزشی که در استان فعالیت می‌کنند در مرکز شهر و یک فضای کاملاً مجزا طراحی شده و طبقه زیرزمین موسسه برای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و سایت‌های تخصصی در حوزه رشته‌های کامپیوتر اختصاص داده شده است و ساختمان کلاس‌ها نیز در سه طبقه به همراه بخش اداری مشغول فعالیت هستند که این موضوع یک مزیت رقابتی برای موسسه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: هر مرکز آموزشی باید مجوزهای مشخصی را دریافت کند که موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی دارای مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و مدارک موسسه معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم است.

شاهرضایی گفت: مدارک موسسه قابل ترجمه برای دانش‌آموختگانی است که قصد دارند بعد از اتمام دوره تحصیل خود به هر دلیلی برای گذراندن دوره‌های تکمیلی به خارج از کشور مراجعه کنند و برای ارائه خدمات به کشور خود بازگردند.

وی ادامه داد: همچنین مدرک موسسه مورد تایید سازمان‌ها و ادارات برای استخدام و شرکت در آزمون‌های استخدامی است.

شاهرضایی یادآور شد: کسانی که در موسسه پذیرفته شده‌اند ولی در آزمون‌های نهایی در یک الی ۲ درس نمره قبولی را دریافت نکرده‌اند، طبق بخشنامه جدیدی که سازمان سنجش کشور به مراکز آموزشی ارائه داده، اگر تا تاریخ سی و یکم بهمن ماه موفق به شرکت در آزمون‌های نهایی و اخذ نمره قبولی و اعلام نمره قبولی به دانشگاه شدند، هیچ ممانعتی برای ثبت نام آنها وجود ندارد.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: یک هزار و یکصد دانشجو به موسسه معرفی شدند و باید منتظر ثبت نام دانشجویان باشیم که چه تعداد در فرایند ثبت نام حضور پیدا خواهند کرد.

46

نظر شما