شناسهٔ خبر: 69148289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شروع به کار پاویون دانش‌بنیان‌های ایران در نمایشگاه «جیتکس دبی»

تهران- ایرنا- چهل و چهارمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس دبی ۲۳ تا ۲۷ مهر در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می شود و پاویون ایران با حضور ۱۲ شرکت در این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی ایرنا، نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس (GITEX) دُبی به عنوان بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا هر ساله میزبان شرکت‌های پیشرو از سراسر دنیا است.

پاویون جمهوری اسلامی ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری وزارت امور خارجه برای دومین سال متوالی با حضور ۱۲ شرکت ایرانی به منظور ارتقا صدور خدمات فنی و مهندسی و تبادل فنی در سطع منطقه و جهان مبنی بر توسعه دیپلماسی صادرات محور در این نمایشگاه حضور دارد.


غلامرضا رضائیان دبیر اجرایی پاویون ایران گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در سالن ۱۴ سالن پاویون کشور ها است و تمرکز پاویون در راستایی برگزاری جلسات چهره به چهره با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خواهد بود.

به گفته وی برگزاری پاویون‌های ایران در نمایشگاه‌های جهانی یکی از موثرترین و معتبرترین ابزارهای توسعه بازارهای فناورانه و جذب سرمایه گذاران خارجی است.

پاویون ایران در سالن ۱۴ سالن پاویون های کشورها جانمایی شده است که در این سالن کشورهای روسیه، ایتالیا، ترکیه، قبرس، هندوستان، مصر، تونس، اسلونی، عربستان، کانادا، آفریقای جنوبی، لیتوانی، آذربایجان به صورت پاویون حضور دارند، ایران می‌تواند از ظرفیت برخی رویدادهای منطقه خصوصا جیتکس دبی به‌ عنوان فراهم‌کننده مقدمات حضور صادرکنندگان و تولیدکنندگان در بازارهای جهانی استفاده و با معرفی توانمندی‌های خود و جذب مشتریان بالقوه، به بازارهای جهانی برای ارائه محصولات و خدمات راه یابند.

براساس این گزارش چهل و چهارمبن نمایشگاه جیتکس با حضور ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت از ۱۸۰کشور جهان در دبی برگزار می‌شود. حضور در این نمایشگاه، فرصتی استثنایی برای معرفی محصولات و خدمات به بازارهای جهانی و ایجاد شبکه ارتباطی با سایر فعالان حوزه فناوری است.

پیش از این (۲۶ شهریورماه) معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و معرفی توانمندی‌های کشور در حوزه فناوری‌های نوین از تمامی شرکت‌های فعال در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات با محوریت «امنیت سایبری»، «هوشمندسازی و اینترنت اشیا»، «ماهواره و سنجش از دور»، «مخابرات» و «ارتباطات» دعوت کرده تا با حضور در پاویون ایران در چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی جیتکس دبی از این فرصت برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

شرکت‌های متقاضی تا اول مهرماه فرصت داشتند سوابق شرکت خود را به نشانی رایانامه cct@isti.ir ارسال کنند.

نظر شما