شناسهٔ خبر: 69146197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صوفی:

بیش از ۸۰ درصد مشکلات شهر همدان به مدیریت شهری برمی‌گردد

بنت الهدی نوری

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید همه ظرفیت‌ها و مدیران استان را برای حل مشکلات مردم به میدان بیاوریم، گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات شهر همدان به مدیریت شهری برمی‌گردد که به دلیل محدودیت‌های مالی و قوانین دست‌و پا گیر وجود دارد.

صاحب‌خبر -

عباص صوفی یکشنبه ۲۲ مهرماه در  آیین رونمایی از پوستر هفتاد و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در صحن شورای شهر همدان برگزار شد، اظهارکرد: تحلیل اقدامات یکساله منطقه و عملیات طوفان‌الاقصی، مؤید سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی است و رژیم صهیونسیتی در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در یکسال گذشته شاهد بودیم ضعیف بودن این رژیم را نشان می‌دهد، تصریح کرد: قدرت ایران و مقاومت قدرت برتر است، رژیم صهیونسیتی در حال دست و پا زدن است و آنچه اتفاق می‌افتد پیروزی جبهه مقاومت است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ما حق اختلاف نداریم، یادآور شد: هیچ وقت از اختلاف نتیجه نگرفته‌ایم بنابراین اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید وفاق صورت بگیرد.

صوفی با اشاره به اینکه یکسال از عمر شورا باقی است و امیدواریم آنچه مردم در دور بعدی انتخاب می‌کنند برای جامعه مفید باشد، خطاب به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری تأکید کرد: از فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده شود چرا که مردم مشکلات زیادی دارند.

طرح جامع و ترافیک، مهمترین موضوع شهرهمدان

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مشکلات شهر به مدیریت شهری برمی‌گردد که به دلیل محدودیت‌های مالی و قوانین دست و پا گیر وجود دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم و جایگاه نظارتی وظیفه داریم این موضوع را از همه مدیران مطالبه کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مهمترین موضوع شهر همدان در حال حاضر طرح جامع، ترافیک، حمل‌و نقل و درآمد شهرداری و بعد موضوعات کلانِ شهری است، یادآور شد: تصمیم بر این است که از همه ظرفیت‌ها برای توسعه شهر همدان استفاده کنیم.

صوفی با بیان اینکه سال ۹۸ طرح جامع شهر همدان آماده تصویب بود که مستندات آن وجود دارد اما چرا به دلیل اختلافات نداشتند این طرح مصوب شود؟، تصریح کرد: اگر طرح جامع شهر همدان در آن زمان تصویب می‌شد مردم می‌توانستند با ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات صاحب مسکن شوند اما امروز مبلغ تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومان شده است، باید کسانی که نگذاشتند این طرح تصویب شود باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. 

وی با تأکید براینکه باید تکلیف طرح جامع شهر همدان زودتر روشن شود، اظهارکرد: در طرح جامع در قانون جهش تولید مسکن به گفته مدیرکل مسکن‌و شهرسازی استان، ۵۰ هزار نفر در شهر همدان متقاضی ثبت نام کردند که باید برای این جمعیت زمین تأمین کنیم.

ناترازی عرضه و تقاضا در مسکن، باعث مشکل گرانی زمین و مسکن درهمدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناترازی عرضه و تقاضا در مسکن باعث ایجاد مشکل گرانی زمین و مسکن در این شهر است، گفت: متأسفانه اختلاف تفکر باعث شد که با وجود اینکه در شهر همدان زمین وجود دارد به دنبال احداث شهر جدید درکنار مرکز دفن زباله بروند. چرا وقتی ما زمین در شهر همدان وجود دارد باید در نقطه‌ای دیگر شهر ایجاد شود؟

صوفی تصریح کرد: با وزیر و معاون وزیر شهرسازی جلساتی داشتیم و اصرار داریم زودتر طرح جامع همدان مبتنی بر کار کارشناسی تصویب شود.

وی با بیان اینکه شهر جهانی یک ظرفیتی برای معرفی و شناساندن همدان به دنیاست، افزود: برای این ظرفیت‌ نیاز به زیرساخت‌های گردشگری داریم البته در حوزه هتلینگ مشکل وجود دارد و همینطور زیرساخت‌هایی مثل فرودگاه و ریل نیاز داریم.

فرودگاه همدان هیج امکاناتی ندارد

صوفی با تأکید براینکه فرودگاه همدان هیج امکاناتی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال ظرفیت‌سازی و حل مشکلات فرودگاه همدان هستیم که در این راستا جلساتی با شرکت‌های مختلف داشتیم که قول دادند مشکلات حل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری باید آماده شود، بیان کرد: بعد از تأمین زیرساخت‌های فرودگاه شاهد فعالیت این فرودگاه خواهیم شد. همچنین در زمینه ایستگاه راه‌آهن نیز ایستگاهی که نیمه کاره مانده بود  پیگیری شد و پیمانکار قول داده تا یک ماه دیگر ایستگاه افتتاح شود.از طرفی سکوی دوم ایستگاه نیز استارت خورده که قطار دوم هم داشته باشیم.

صوفی با تأکید براینکه توسعه شهر همدان برای من مهم است، تصریح کرد: برای همدان نیاز به کار بزرگترین داریم و هرجا احساس شد نیاز به کمک نمایندگان است اعلام شود تا پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف نیاز به کار کارشناسی داریم، خطاب به شهردارهمدان گفت: نگرانی و اذیت مردم شهر همدان از بوی فاضلاب وجود دارد که باید توسط شهرداری یا جداسازی صورت بگیرد یا روی رودخانه‌ها پوشانده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درباره کناگذر همدان نیز تأکید کرد: تعریف کنارگذر کمربندی شهر است این درحالیست که به اسم کنارگذر از ۲۰ کیلومتری شهر جاده کشیده شده که این کنارگذر شهر همدان نیست بلکه جاده‌ایست که از ۲۰ کیلومتری شهر همدان به غرب کشور می‌رسد.

صوفی با تأکید براینکه نباید همدان را به بن بست ببریم، خاطرنشان کرد: در طرح جامع کنارگذر در کمربندی شهر آمده است بنابراین موضوع کنارگذر باید از کمربندی شهر انجام شود نه از ۲۰ کیلومتری شهر همدان.

به‌گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از پوستر هفتاد و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در صحن شورای شهر همدان رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما