شناسهٔ خبر: 69145955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرکنسول ترکیه به موزه بزرگ خراسان کتاب اهدا کرد

سرکنسول ترکیه در مشهد روز یکشنبه با حضور در موزه بزرگ خراسان تعدادی کتاب از جغرافیا و فرهنگ این کشور به این موزه اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

«سنان جم باش» با اهدای کتاب به کتابخانه موزه بزرگ خراسان، از بخش‌های مختلف موزه نیز بازدید کرد.

مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: بیش از ۴۰ هزار شی تاریخی متعلق به فلات ایران از مخزن موزه ملی ایران به مخزن موزه بزرگ منتقل و ساماندهی شده است.

علی صفرنژاد ادامه داد: از دوره‌های مختلف تاریخی اشیایی ارزشمند در این موزه وجود دارد، برپایی نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه بزرگ خراسان در شهرهای ترکیه قابل انجام است.

وی اظهار کرد: از برگزاری برنامه‌های مشترک با موزه‌های ترکیه نیز استقبال می‌کنیم و امکان برگزاری هفته فرهنگی ترکیه در این مجموعه وجود دارد.

پیشنهاد هفته فرهنگی ایران و ترکیه

 سرکنسول ترکیه در مشهد نیز برگزاری هفته فرهنگی ایران و ترکیه در مشهد را پیشنهاد داد و گفت: سال ۲۰۲۵ میلادی، سال فرهنگی مشترک بین ایران و ترکیه است و در این سال اجرای برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

سنان جم باش ادامه داد: منطقه خراسان بخش بزرگی از فلات ایران را شامل می‌شود و ما نیز تلاش می‌کنیم بخشی از فرهنگ غنی خراسان در این سال در ترکیه معرفی شود و در این تبادل فرهنگی خراسان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ارتباط بین موزه‌ بزرگ خراسان و موزه‌های ترکیه در استانبول و آنکارا و امضای پیمان خواهر خواندگی نیز بررسی خواهد شد.

سرکنسول ترکیه در مشهد افزود: امیدواریم رابطه‌ بین موزه بزرگ خراسان، آنکارا و استانبول برقرار و نمایشگاه مشترک برگزار شود.
سنان جم باش برای برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی در حوزه گردشگری نیز اعلام آمادگی کرد.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد.

نظر شما