شناسهٔ خبر: 69144466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بقایی:

ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین ترور شهید سلیمانی مصمم است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین ترور سردار ‎شهید سلیمانی مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ترور سردار ‎شهید سلیمانی جنایتی بزرگ بود که مردم ایران و منطقه هرگز نمی بخشند و فراموش نمی کنند.

وی گفت: این جنایت که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان عملی غیرقانونی و قتل خودسرانه شناسایی شده است، هم مسئولیت بین المللی دولت آمریکا را موجب شده و هم مسئولیت کیفری فردی مرتکبان.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است.

بقایی تصریح کرد: طرح ادعاهای موهوم و بی اساس از سوی نامزدهای ریاست جمهوری یا مقام‌های رسمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است تأثیری بر عزم ایران برای پیشبرد روند دادرسی در محاکم داخلی و در صورت ضرورت نزد محاکم بین المللی نخواهد داشت.

نظر شما