شناسهٔ خبر: 69143934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناکامی طرح رژیم صهیونیستی برای خالی کردن شمال غزه به دلیل مقاومت فلسطینی‌ها

تهران- ایرنا- یکی از کارشناسان امور رژیم صهیونیستی به ناکامی طرح های تل آویو در شمال غزه به علت ایستادگی ساکنان این منطقه اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا، «عماد ابوعواد» تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی به خبرگزاری شهاب گفت: اشغالگران با انجام عملیات در شمال غزه و به ویژه اردوگاه جبالیا به دنبال تداوم جنگ است. نتانیاهو و کابینه او به دنبال این است که جنگ را طولانی کنند تا به اهداف تاکتیکی و راهبردی مورد نظر خود برسند.

وی افزود: اشغالگران با این حمله به دنبال خالی کردن شمال غزه هستند تا بتوانند واقعیت جدیدی را رقم بزنند و توافق جدیدی را بر فلسطینیان تحمیل کنند و فلسطینی ها را در جنوب محدود کنند. اشغالگران به دنبال این هستند که شمال غزه را تبدیل به منطقه حائل و چه بسا به مکانی تبدیل کنند که در آن شهرک سازی کنند.

این کارشناس در ادامه با اشاره به ایستادگی ملت فلسطین بیان کرد: این تحرکات از سوی اشغالگران آسان نیست و آنها توان خالی کردن منطقه را ندارند زیرا فلسطینیان در خانه خود با صلابت ایستاده اند. آنها با صلابت تر از اوایل جنگ هستند و توان رویارویی و به چالش کشیدن اشغالگران را دارند.

ابوعواد تاکید کرد: اشغالگران به جنگ ادامه خواهند داد و به دنبال اجرای طرح های خود هستند اما در نهایت شکست می خورند. در صورت پایان جنگ کابینه اسرائیل با چالشهای سختی دست به گریبان خواهد بود. درباره اینکه چه گذشته و درباره نتانیاهو و علت شکست او و بسیاری دیگر از موضوعات کابینه باید پاسخگو باشد.

نظر شما