شناسهٔ خبر: 69142252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مترو قم در انتظار تامین واگن

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت:خط نخست مترو قم پس از ابلاغیه مصوبه سازمان برنامه در دو فاز تعریف شد و فاز اول به مرحله نهایی و تکمیل رسیده و با تامین ناوگان توسط دولت و انجام تست های سرد و گرم این خط آماده مسافر پذیری است. معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت:خط نخست مترو قم پس از ابلاغیه مصوبه سازمان برنامه در دو فاز تعریف شد و فاز اول به مرحله نهایی و تکمیل رسیده و با تامین ناوگان توسط دولت و انجام تست های سرد و گرم این خط آماده مسافر پذیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عماد معینی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از ایستگاه مترو شهید مطهری اظهار کرد: پروژه مترو قم در کنار 9 کلانشهر کشور آماده بهره برداری است و جز کلانشهر هایی هستیم که با ورود ناوگان میتوانیم حمل و نقل همگانی به صورت مترو راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی این پروژه افزود: خطAمترو پس از ابلاغیه مصوبه سازمان برنامه به دلیل مشکلات تامین اعتبارات در دو فاز تعریف شد و فاز اول به مرحله نهایی و تکمیل رسیده و با تامین ناوگان توسط دولت و انجام تست های سرد و گرم این خط آماده مسافر پذیری است.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه مترو شهید مطهری در سه طبقه احداث شده و مابقی ایستگاه  ها دو طبقه است خاطرنشان کرد: طبقه بالا به عنوان طبقه تهویه و طبقه همکف به عنوان فضای عمومی با سه ورودی اصلی احداث شده که با تقسیم مسافر میتوان وارد بخش سکو شد.

وی در خصوص خط B پروژه مترو قم تصریح کرد: پس ازاخذ مصوبه خطB مترو قم، مطالعات این خط آغاز و در حال انجام است و تا کنون 52 درصد پیشرفت داشته است.

معینی اضافه کرد: براساس ضوابط و نشریه 707 پس از کامل شدن مطالعات وارد مرحله طراحی مقدماتی، انتخاب پیمانکار و شروع خطB خواهیم شد.

وی ابراز کرد: همچنین در خط A مترو قم با هدف بهبود شرایط استفاده افراد دارای معلولیت، نابینایان و سالمندان تلاش شده است تا این موضوع ازجمله طراحی و اجرای آسانسور معلولان به تعداد چهار مورد برای دسترسی افراد به طبقات و سکوی مسافر از سطح زمین به کار رفته است.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم از نصب تجهیزات در فاز نخست پروژه مترو خبر داد و گفت: علائم و تابلوهای راهنمای مسیر، سیستم اعلام و اطفای حریق و همچنین روشنایی تونل به طور کامل نصب شده است.

وی در پایان اضافه کرد: به دلایل خارج نشدن ارز از کشور و موضوعات مربوط تحریم پروژه رو سازی مترو قم براساس تولیدات داخلی و بومی ساخته شد و این به عنوان الگوی برای سایر کلانشهرهاست.

انتهای پیام

برچسب‌ها: