شناسهٔ خبر: 69139064 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رخداد ۱۷۰ زمین‌لرزه در یک هفته / یزد ۴۰ بار لرزید

چهاردهم تا بیستم مهر، ۱۷۰ زمین‌لرزه به ثبت رسیده است که در این بازه زمانی شاهد رخداد ۴۰ زلزله در یزد بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اطلاعات ثبت شده در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از زمین‌لرزه‌های رخ داده در سطح کشور، در بازه زمانی چهاردهم تا بیستم مهر، ۱۷۰ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته است.

در این بازه زمانی، ۱۵۲ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی کمتر از سه ریشتر، ۱۵ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی بین سه تا چهار ریشتر و سه زمین‌لرزه با محدوده بزرگی چهار تا پنج ریشتر رخ داده است.

در طول هفته مذکور و بر اساس تفکیک بزرگی زمین‌لرزه‌ها، منطقه بهاباد در استان یزد با رخداد ۳۰ زمین‌لرزه، لرزه‌خیزترین منطقه کشور به‌شمار می‌رود.

در مدت زمان مذکور، یک زمین‌لرزه در آذربایجان شرقی، هفت زمین‌لرزه در اصفهان، یک زمین‌لرزه در البرز، چهار زمین‌لرزه در ایلام، یک زمین‌لرزه در بوشهر، شش زمین‌لرزه در تهران، سه زمین‌لرزه در چهارمحال و بختیاری، ۲۷ زمین‌لرزه در خراسان رضوی، ۱۲ زمین‌لرزه در خراسان شمالی و یک زمین‌لرزه در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، هشت زمین‌لرزه در خوزستان، ۱۱ زمین‌لرزه در سمنان، شش زمین‌لرزه در فارس، یک زمین‌لرزه در قم، دو زمین‌لرزه در قزوین، دو زمین‌لرزه در کردستان ،۱۵ زمین‌لرزه در کرمان، دو زمین‌لرزه در کرمانشاه، دو زمین‌لرزه در کهگیلویه و بویراحمد، دو زمین‌لرزه در گلستان، یک زمین‌لرزه در لرستان، چهار زمین‌لرزه در مازندران، دو زمین‌لرزه در مرکزی، سه زمین‌لرزه در هرمزگان و ۴۰ زمین‌لرزه در یزد طی مدت زمانی مذکور به ثبت رسیده است.

در این بازه زمانی تحت بررسی، در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، سیستان و بلوچستان و گیلان هیچ زمین‌لرزه‌ای به ثبت نرسیده است.

از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده طی بازه زمانی مذکور، بیشترین تعداد مربوط به یزد با ۴۰ زمین‌لرزه و خراسان رضوی با ۲۷ زمین‌لرزه بوده است.

زمین‌لرزه شاخص هفته تحت بررسی، روز شنبه، چهاردهم مهر ساعت ۰۶:۵۹:۲۴ با بزرگی ۴.۶ ریشتر در بهاباد استان یزد به ثبت رسیده است.

نظر شما