شناسهٔ خبر: 69137939 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک‌ فیلم‌ساز:

حاج قاسم الگویی بی‌بدیل برای نسل جدید است

تهیه‌کننده و نویسنده فیلم کوتاه عمو گفت: حاج قاسم یک اسطوره برای نسل جدید است اما فیلم‌سازان ما اگر کاری را هم تولید می‌کنند، برای رده سنی بزرگسال تولید می‌کنند و کمتر به سمت کودکان می‌روند.

صاحب‌خبر -

میثم عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایده فیلمنامه عمو از یک کتاب داستانی کودک با نام عمو قاسم که در دست یک دختربچه بود به ذهنم رسید و پس از آن درگیری ذهنی برایم پیش آمد؛ می‌خواستم عرق خود را نسبت به عمو قاسم ملت ایران نشان دهم و در همین راستا یک یا دو کار نوشتم.

وی افزود: قصه عمو درباره کودکی است که در پارک دست مادرش از او جدا و گم می‌شود، پسر جوانی می‌آید و قصه‌ای درباره عمو قاسم تعریف می‌کند و در آخر می‌بینیم که آن جوان از هم‌رزمان پدرش در سوریه بوده و شهید شده است؛ یعنی نوسانات فیلمنامه به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گویی خود شهید راوی قصه بوده است.

تهیه‌کننده و نویسنده فیلم کوتاه عمو با بیان اینکه حضور شهدا را در زندگی خود درک کرده‌ام، دیده‌ام و زمان جنگ را درک می‌کنم، تصریح کرد: این روزها غرب برای کودکان و نوجوانان قهرمانان خیالی و پوشالی درست می‌کند و قهرمانان ما فراموش می‌شوند، همچنین فیلم‌سازان ما نسبت به این موضوع کم‌کاری می‌کنند.

وی افزود: حاج قاسم یک اسطوره و قهرمان برای نسل جدید است اما فیلم‌سازان ما اگر کاری را هم تولید می‌کنند، برای رده سنی بزرگسال تولید می‌کنند و کمتر به سمت کودکان می‌روند.

عباسی گفت: یک کودک می‌تواند به یاد شهید زرین تفنگ‌بازی کند اما بازی‌ها امروز با گوشی موبایل و ps5 شده است و حتی شخصیت‌های کارتونی نیز متفاوت شده‌اند.

نظر شما